זרים גמורים מתנשקים (תמונת AVI: mako)
מתוך הסרטון הוויראלי | תמונת AVI: mako

זוכרים את סרטון הזרים המתנשקים, שעלה לרשת לפני קצת יותר משבועיים, הפך תוך שעות לתופעה ויראלית וגרר שלל פארודיות מצחיקות? החברה שיצרה את הסרטון יכולה לצחוק כל הדרך לבנק: מייסדת ומנהלת סטודיו Wren, מליסה קוקר, מדווחת כי תשומת הלב לה זכה הסרטון הביא לעלייה חדה של 136,000% במכירות.

במאמר שפרסמה אתמול בביזנס אינסיידר, דיווחה קוקר כי הסרטון הביא לגידול של 14,000 אחוז בכניסות לאתר הסטודיו שלה – כולמר: פי 150 – מהשבוע שלפני עליית הסרטון. המכירות, כאמור, גדלו פי 146 מהשבוע שלפני הפצת הסרטון.

קוקר זוקפת את ההצלחה למספר גורמים: ראשית, היא אומרת, הווידאו עוסק בקשר אנושי, שרוב הגולשים היושבים מול מסך משתוקקים לו. שנית, היא מציינת, הקטע מעורר רגשות חיוביים, מה שגורם לצופים לחוש תחושות חיוביות גם לגבי מי שמשתף את הסרטון ומי שיצר אותו. שלישית, היא מדגישה, זוהי אינה פרסומת, אלא קטע בעל זכות קיום עצמאית, ולכן גם אנשים הרגישו נוח יותר להפיץ אותו, מה שאפשר לו להגיע, נכון להיום, לכ-70 מיליון צפיות ולהביא לזינוק בהתעניינות בסטודיו וכך גם במכירות.

קוקר מקווה שהלקחים מהצלחתה יילמדו על ידי חברות נוספות, שבמקום פרסומות מטרידות יפיקו חומר שאנשים יתעניינו בו בלי קשר למוצר שהוא בא למכור. לדבריה, האינטרנט יצר מאזן כוח חדש בו לצרכנים יש כוח רב יותר מתקציבי הפרסום של חברות.