ספוטיפיי יוצאת למלחמה בפודקסטים של ה"רעש הלבן", אותם צלילים מונוטוניים סטטיים שמטרתם לסייע בריכוז או בהרגעה, למשל של גשם או של גלים. שירות הסטרימינג הודיע על שינוי בתוכנית Ambassador Ads, המשלמת ליוצרים מרווחי הפרסומות שלו, וציין כי החל מה-1 באוקטובר פודקסטים עם רעש לבן לא יהיו זכאים להשתתף בה יותר, כך על פי בלומברג. התוכנית של שילוב פרסומות מותאמות אישית מיועדת ליוצרים בארה"ב, אשר יש להם לפחות 1,000 מאזינים ייחודיים ופרסמו לפחות פרק אחד בחודשיים האחרונים.

יחד עם זאת, יוצרים אלו עדיין יוכלו להרוויח כסף בפלטפורמה באמצעות מנויים, תמיכת מאזינים ומודעות אוטומטיות, המציגות באופן אוטומטי מודעות של צד שלישי, בדומה לפרסום ביוטיוב. הסיבה שרשימות השמעה של "רעש לבן" משמשות לעיתים קרובות כרעש רקע בלבד, ולא מושכות מאזינים פעילים, ולכן הכסף "לא הוצא טוב", מבחינת ספוטיפיי.

תוכנית Ambassador Ads משלמת ליוצרים על סמך השמעות, כאשר דוח בלומברג בחודש שעבר הדגיש שחלק מהפודקאסרים יכולים להרוויח עד 18,000 דולר בחודש באמצעות התוכנית.

על פי מסמכים שדלפו מינואר שאליהם התייחסו בדוח, פודקאסטים של "רעש לבן" קודמו בספוטיפיי ללא כוונה, כחלק מהניסיון שלה לקדם תוכן מבוסס דיבור על פני מוזיקה, והיוו כ-3 מיליון שעות של האזנה יומית בפלטפורמה. ספוטיפיי חישבה שהיא תוכל להגדיל את הרווח הגולמי השנתי שלה ב-38 מיליון דולר אם תסיר פודקאסטים של רעש לבן מהפיד שלה, ותנתב את המאזינים לסוגים אחרים של תוכן, אם כי בסופו של דבר זה לא צלח.

זה לא מפתיע שספוטיפיי מחפשת דרכים להרוויח. ענקית הסטרימינג רשמה הצלחה מעורבת בשנים האחרונות, כאשר דוח הרווחים האחרון שלה מגלה שלשירות יש 220 מיליון מנויים משלמים - עלייה של 27% מהשנה הקודמת. לעומת זאת, החברה מרוויחה בסביבות 6% פחות הכנסות לכל מנוי, ולכן בין היתר, הודיעה על כמה גלים של פיטורים, בהם 200 תפקידים מחטיבת הפודקאסטים שלה בחודש יוני.