מכירות הטאבלטים בעולם ירדו בסוף 2014, לראשונה מאז תחילת פריחתו של השוק ב-2010, כך לפי דו"ח של חברת המחקר IDC.

כל האפשרויות של נתניהו לממשלה הבאה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אף אחד כבר לא רוצה אותם. פיילוט טאבלטים בממשלה | צילום: קובי גדעון, לע"מ

ברבעון הרביעי נמכרו ברחבי העולם כ-76.1 מיליון טאבלטים - ירידה של 3.2% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, לפי IDC. עם זאת, ב-2014 כולה נרשמה עלייה של 4.4% במכירות הטאבלטים לעומת 2013, ל-229.6 מיליון מכשירים.

מכירות האייפד של אפל רשמו ירידה חדה של 17.8% ברבעון הרביעי ל-21.4 מיליון יחידות, על אף יציאתם של אייפד אייר 2 ואייפד מיני 3 באוקטובר. במכירות הטאבלטים של סמסונג נרשמה ירידה חדה אף יותר של 18.4% ל-11 מיליון באותה תקופה. אך את הירידה החדה ביותר ספגה אמזון - מכשיר הקינדל פייר שלה רשם צניחה של 69.9% במכירות ברבעון הרביעי ל-1.7 מיליון יחידות בלבד. לנובו הסינית היתה היחידה שרשמה עלייה במכירות הטאבלטים - 3.7 מיליון מכשירים, שהם 9.1% יותר מכפי שמכרה בתקופה המקבילה ב-2013.

אחת הסיבות לירידה במכירות היא העובדה שיצרניות סמארטפונים רבות הוציאו בשנה האחרונה סמארטפונים בעלי מסך מוגדל, המכונים פאבלטים, מה שגרם לצרכנים רבים להסתפק במכשירים אלה ולוותר על רכישת מכשיר מגע נוסף בעל מסך גדול יותר. מכירות הסמארטפונים בעולם, לפי IDC, עלו ברבעון הרביעי ב-28% ברבעון הרביעי.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: