כמעט כל קבוצת פייסבוק היום - בין אם היא עוסקת במתכונים, במשחקים או בבגדים - כוללת בתוכה כמה וכמה פוסטים המתמקדים במכירות ורכישות רלוונטיות. גם בפייסבוק הבינו את זה וכעת בוחנים שם רעיון שנועד לעזור למשתמשי הרשת החברתית להציע את מוצריהם למכירה, בצורה טובה ונוחה יותר מבעבר.

סטטוס מכירה בפייסבוק
מודעת מכירה בפייסבוק

הוספת מודעות מכירה ייעודיות תתבצע בצורה דומה לפרסום פוסט, כאשר לצד כפתור הפרסום יופיע, נוסף לאפשרויות צירוף התמונה ושיתוף המיקום, כפתור בשם Sell Something. לחיצה עליו תשנה מעט את פורמט הכתיבה, לחלונית שתבקש מהמשתמש את הפרטים הרלוונטים למכירה - שם הפריט, תיאור קצר שלו, מיקום המוכר, תמונות ואפשרויות המשלוח או האיסוף שמציע.

לאחר לחיצה על פרסום הפוסט, פייסבוק תבצע פייסבוק המרה שלו לפורמט שונה מעט מהרגיל, הכולל בתוכו את אלבום התמונות המלא, עם ציון של מיקום הפריטים והמחיר שהמשתמש דורש עבורם. בדומה לפוסטים ״רגילים״ בקבוצות, חברי הקבוצה יוכלו להגיב ואף להציע מחירים משלהם, במטרה להפוך את תהליך המכירה והרכישה ליותר מסודר מכפי שהוא כיום.

עוד ב-Geektime:

הפיצ׳ר החדש נשמע אמנם מעניין ויכול להקל על הבלגן בקבוצות בהן אנו חברים, אך חשוב להבהיר שפייסבוק אינה עומדת לקחת אחריות על הרכישות שלנו ברשת. הרשת החברתית אף העלתה עמוד בו היא מתנערת מאחריות בכל הנוגע לטיב המוצרים המוצעים למכירה, כך שהמשתמשים לא יוכלו לבוא אליה בטענות כשיגלו שהמוצר שרכשו הוא לא מה שציפו לו. במלים אחרות - פייסבוק אינה מתכננת בשלב זה להתחרות באיביי או עליבאבא, המבטיחות למשתמשים ביטחונות מפני רמאים, אלא רק בפלטפורמות שיתוף למוצרים, כמו Craigslist או יד2.

דובר פייסבוק הבהיר בתגובה לאתר The Next Web, שחשף את הפיצ׳ר החדש, כי הרשת החברתית אכן בוחנת את האופציה החדשה, במטרה לעזור למשתמשים לארגן בצורה טובה יותר את הפוסטים הנוגעים למכירות בקבוצות. עוד הוסיף כי מדובר על מבחן בקנה מידה קטן, המוגבל בשלב זה למספר קבוצות בודדות בעלות קהילת מוכרים ורוכשים גדולות במיוחד. עוד לא ברור מתי תיפתח האפשרות ליתר הגולשים והקבוצות.

הכתבה התפרסמה במקור באתר Geektime