המירוץ להגשמת חזון ה"הייפרלופ" - קפסולת נסיעה במהירות הקול - הולך ומתחמם. השבוע הודיע סטארט-אפ בשם Hyperloop Transportation Technologies (או בראשי תיבות HTT) על קבלת אישור לפיתוח הטכנולוגיה של מערכת האבטיפוס שלו.

Hyperloop של אלון מאסק
אולי היא תיראה כך בעוד כמה שנים. רכבת Hyperloop

הסטארט-אפ, שהוקם על ידי יוצאי נאס"א ובואינג וקיבל סיוע במימון המונים, מבטיח להסיע אנשים במהירות של כ-1200 קמ"ש, כך שנסיעה בין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס תיקח 30 דקות בלבד, לעומת 6 שעות נסיעה ברכבת. בפברואר 2015 חתמה החברה על חוזה להקמת מסלול צינורות באורך של כ-8 מייל בקליפורניה, ובנייתו תחל בשנה הבאה. לפי דיווח ברשת CNBC, עלות הפרויקט תגיע ל-100 מיליון דולר והוא יופעל עד 2019.

הודעת החברה הגיעה רק יומיים לפני שהמתחרה, Hyperloop Technologies (או בראשי תיבות HT) ששינתה אתמול (ג') את שמה ל-Hyperloop One כדי למנוע בלבול, מתכוונת לחשוף את התפתחות הטכנולוגיה שלה בהדגמה אמתית שתיערך הלילה (ד') במדבר מצפון ללאס-וגאס. החברה, שגייסה עד כה 37 מיליון דולר ממשקיעים, הוקמה על ידי שרבין פישבר, מהמשקיעים הראשונים באובר, ומהנדס SpaceX לשעבר ברוגאן במברוגאן.

סרטון טיזר לקראת חשיפת הטכנולוגיה של Hyperloop One:

 

שחקן נוסף במירוץ הוא חברת Skytran, ששוכנת במתחם מחקר של נאס"א מצפון לסן-פרנסיסקו. לאחרונה חשפה החברה מערכת של כלי תחבורה ל-2 ו-4 נוסעים ומתכוונת להקים תשתית לאורך מסלול של 45 קילומטר בניגריה. סקייטראן גייסה 30 מיליון דולר ופועלת בשיתוף פעולה עם נאס"א.

ואילו הראשונה שנכנסה לתחום היא חברת החלל הפרטית ספייס X של היזם אילון מאסק. כבר ב-2013 חשף מאסק אבטיפוס ראשון להייפרלופ והכתיר אותו בתור "המדיום החמישי של התחבורה האישית" (נוסף על רכבת, מטוס, מכונית וספינה) אשר "לעולם אינו מתרסק וחסין בפני השפעות מזג האוויר". בינואר השנה צוות חוקרים מ-MIT זכה בתחרות הייפרלופ שיזמה ספייס X.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker:
לא חבל על הכסף? רבע מחשבון החשמל שלכם - מכשירים "כבויים"
מנוע חיפוש חדש יאפשר לכם לחפש למי יש כסף במקלטי מס