אין תמונה
כובשות את העולם, בחיפוש אחר הביצים. הציפורים העצבניות

פייסבוק היא נושא השיחה החם ביותר בכנס DLD, אבל תחום המשחקים החברתיים לא פחות פופולרי. כך, Angry Birds, אותו משחק בעל קצב הורדות פנומנלי ותוכן בסיסי למדי, שבו המשתמש מעיף ציפורים כדי שירסקו מבנים שבהם שוכנים חזירים שחטפו את ביצי הגוזלים שלהן, הוא תופעה שמומחים מנסים להבין אותה.

"בדצמבר 2010 היו לנו יותר מ-50 מיליון הורדות של המשחק בכל הפלטפורמות. אנחנו מאמינים שנגיע ל-100 מיליון הורדות בתוך כמה חודשים", אומר פיטר וסטרבקה, האחראי על הפעילות בצפון אמריקה בחברת Rovio, יצרנית אפליקציית המשחק הפופולרית. "בינתיים אנחנו גדולים ממיקי מאוס רק בהיקף החיפושים בגוגל, אבל אנחנו מתכוונים להיות גדולים יותר מהמותג עצמו", הוא מצהיר בראיון ל"גלובס".

קדחת ההנפקות עשויה לדבוק גם בכם?

"אנחנו חברה פרטית בבעלות של אנשים פרטיים ושל 50 העובדים שלנו. אין לנו כסף מקרנות הון סיכון. היינו 12 עובדים לפני שנה וכיום, אנחנו יותר מ-50 עובדים ויש לנו 27 משרות פתוחות. אנחנו גדלים מהר והשנה נעסיק לפחות 100 עובדים. הקלפים לא מראים לנו תרחיש של הנפקה ברוביו השנה, אולי בשנה הבאה. כרגע מוקדם מדי לומר, אנחנו רק שנה בשוק עם אנגרי בירדס, אבל אני חושב שבשנה הבאה עשויה להיות אפשרות כזו על השולחן".

לדברי וסטרבקה, החברה פיתחה 51 משחקים לפני בהלת הציפורים הזועמות. "אפל וחנות האפליקציות שלה הפכו הכול לאפשרי - היום גם ילד בן 14 יכול לפתח משחק ועם קצת מזל להפוך למספר 1 במספר ההורדות", אמר, תוך שהוא מכוון לאפליקציית המשחק מבוסס הפאזל שפיתח הנער האמריקני רוברט ניי, ושהדיחה את אנגרי בירדס מראש רשימת ההורדות.

מתי התחלתם להרגיש שיש לכם להיט גדול ביד?

"בכל פעם שהוצאנו לשוק משחק חדש, היינו נותנים את הטלפונים החכמים שלנו לחברים ולמשפחה, כדי שיגידו מה דעתם. בדרך כלל התשובה הייתה שזה יפה ונחמד. אבל עם אנגרי בירדס שמנו לב שהטלפונים פשוט לא חוזרים אלינו. המשחק לא תפס רק אצל ילדים. אנחנו מקבלים המון אימיילים מסבים ומסבתות שמצליחים להתחבר לבילוי עם הנכדים, כי כולם מכורים למשחק הזה. ילדים, ילדות, גברים ונשים - כולם משחקים. בערך 50% מהאנשים שמורידים את האפליקציה החינמית משלמים עוד 99 סנט כדי לקנות את המשחק המלא".

מיקי ומיני מאוס (צילום: Stephen Shugerman, GettyImages IL)
צריך לדאוג מהציפור המתפצלת? מיקי מאוס | צילום: Stephen Shugerman, GettyImages IL
איך שומרים על רמת עניין במשחק כזה? אתה לא חושש שבסוף אנשים ישתעממו ויעברו למשהו אחר?

"אנחנו מקפידים לשגר עדכון לחנות האפליקציות של אפל בכל ארבעה שבועות. אנחנו יוצרים כל הזמן רמות חדשות, ציפורים חדשות. הנשר שהוספנו לאחרונה הוא דוגמה טובה, ויש עוד הפתעות בקנה. אנחנו גם משגרים גרסאות מיוחדות לחגים כמו ליל כל הקדושים ויום האהבה, כך שבכוונתנו לשמור על מוצר רענן לעוד הרבה מאוד זמן".

יש דרך לדעת מראש איזה משחק יצליח?

"קשה לדעת. למרבה המזל, יש לנו כבר להיט כזה ועכשיו עיקר העבודה היא למקסם את ההכנסות והרווחים ממנו, גם דרך מכירת מרצ'נדייז. הדמויות שלנו לחיקוי בתחום הם בוב ספוג ומיקי מאוס".