הליך ההטענה של כרטיס הרב-קו משתדרג היום, עם היכולת להטעין אותו באופן עצמאי בלי להזדקק לנהג או עמדת שירות של מפעילת תחבורה ציבורית כלשהי. חברת Hopon, המפתחת אפליקציה לתשלום על נסיעות בתחבורה הציבורית, השיקה מנגנון לטעינת כרטיס הרב-קו מהסמארטפון, שפותח בשיתוף עם חברת דן.

החל מהיום, בעלי מכשירי אנדרואיד התומכים בטכנולוגיית NFC (תקשורת טווח אפס) יכולים לרכוש חוזי נסיעות שונים דרך המכשיר בהנחה שהזינו באפליקציה אמצעי תשלום. כל מה שצריך לעשות הוא להוריד את האפליקציה, להיכנס ללשונית התוכניות ולהצמיד את כרטיס הרב-קו לגב המכשיר. האפליקציה גם מראה את החוזים הטעונים, כך שניתן להשתמש בה לבדיקת היתרה בכרטיס.

החל מה-15 באוגוסט ניתן יהיה לטעון את כרטיס הרב-קו גם ממחשבים, באמצעות מכשיר שיימכר בעמדות שירות של דן, יתחבר למחשב ויתקשר עם אתר הופון. בעוד כחודש צפויים לצאת עדכונים לאפליקציות הופון לסמארטפונים של אפל ומיקרוסופט, שיאפשרו טעינה של כרטיסי רב-קו גם ממכשירים אלה.

מסך זיהוי רב-קו באפליקציית הופון (צילום: יאיר מור, NEXTER)
מסך זיהוי רב-קו באפליקציית הופון | צילום: יאיר מור, NEXTER

מייסד הופון, דויד מזומן, מסר כי האפשרות החדשה היא "מהפכה אמתית לציבור המשתמשים שלנו, אשר המתינו זמן רב לאפשרות לרכוש דרכנו את מגוון הכרטיסים בתחבורה הציבורית בארץ. הפיתוח החדש צפוי לחסוך זמן רב לכל משתמשי התחבורה הציבורית, על ידי הקטנת זמני התיקוף והתשלום בכניסה לאוטובוסים. אנו רואים בפיתוח זה כשלב ביניים לפני תמיכה בתשלום וכרטוס מלא מהסמארטפון, ללא הצורך בכרטיסים וחומרה יקרה התומכת בהם".

נציין כי עד היום פעלה הופון כאפליקציה לתשלום מהיר על נסיעות בודדות באוטובוסים. לפני העלייה לאוטובוס היה על המשתמש להפעיל את האפליקציה ולבחור בהתחלת נסיעה, ובעת המעבר בדלת קלטה האפליקציה את פרטי האוטובוס עליו עלה המשתמש באמצעות רמקול הפולט צליל שאינו נשמע לאוזן אדם והציגה על המסך אישור תשלום אותו היה להראות לנהג.