לצד השקת מוצרים חדשים ושינויים משמעותיים בכל מה שקשור למטאוורס ולבינה מלאכותית, מטא, חברת האם של פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם בראשות המנכ"ל מארק צוקרברג, סוגרת מוצר פופולרי שלה בקרב המגזר העסקי - Workplace. מדובר על מעין צ'אט ארגוני המקביל ל-Teams של מיקרוסופט או סלאק (Slack). בשנת 2021, היו מנויים לשירות 7 מיליון משתמשים ברחבי העולם.
בעבר לפייסבוק היו פעם שאיפות להיות שחקן מרכזי בתחום התקשורת הבין-ארגונית, אולם כעת החברה תסגור פרק משמעותי בסיפור הזה. השירות הושק במתכונתו הנוכחית בשנת 2016, ועד אז היה נקרא Facebook at Work. סגירת המוצר אינה מידית, וה-Workplace יהיה זמין ללקוחות עד ספטמבר 2025, כאשר אז יהפוך לזמין רק להורדה או קריאה של נתונים קיימים. השירות ייסגר לחלוטין במהלך שנת 2026, ולא ניתן יהיה עוד להשתמש בו. לאחר סגירתו, למנויים יוצע לעבור למוצר בשם Workvivo שבבעלות Zoom, שמשתפת פעולה עם מטא. כמו כן, לקראת הסגירה, החברה תציע החל מחודש ספטמבר הקרוב 50% הנחה על דמי המנוי.
"אנחנו משביתים את Workplace כדי שנוכל להתמקד בבניית טכנולוגיות AI ו-metaverse שאנו מאמינים שיעצבו מחדש את הדרך שבה אנחנו עובדים", מסר מקור בחברה לאתר Tech Crunch. לא ברור כמה עובדים יושפעו מההחלטה לסגור את השירות. נזכיר שמטא נמצאת מזה כשנתיים בהליך התייעלות משמעותי ובמסגרתו היא פיטרה כ-11 אלף עובדים, שהיוו 13% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם.
מוצר ה-Workplace היה "על הכוונת" כבר זמן מה לאור כך שהוא לא הצליח לייצר לחברה הכנסות משמעותיות. עם זאת, המוצר הזה נחשב לנכס אסטרטגי עבור מטא לאור כך שהוא יצר גיוון בארסנל שלה בעצם פנייתו לשוק העסקי. בזכותו, יכלה מטא להראות לרגולטורים שהיא יותר מסתם רשת חברתית חזקה מדי, ולהוכיח לארגונים עסקיים שפייסבוק יכולה לעשות יותר עבורם מאשר רק למכור מודעות. "זה גרם לה להיראות כמו 'מבוגר אחראי'", סיפר גורם בחברה ל-Tech Crunch.