תחת הכותרת של 'העדפות לפרסומות' פייסבוק חושפת את כל מה שהיא חושבת שמעניין אתכם. בין היתר תוכלו לראות את סוגי האוכל שאתם אוהבים, אנשים שאתם אוהבים, קבוצות ספורט ועוד. יתכן שתגלו בעמוד הזה הפתעות ושגיאות לגבי התחביבים שלכם.
כלי ה-Ad Preferences נועד במקור כדי לעזור לכם לראות רק את הפרסומות שרלוונטיות לכם ומעניינות אתכם, אם כי על הדרך, הוא גם עוזר לפייסבוק לדייק את מערכת הפרסומות שלה, כדי שתהיה יותר יעילה ותניב יותר קליקים עבור לקוחותיה. כדי שתוכלו לבחור את תחומי העניין הרלוונטיים ביותר עבורכם, מציגה פייסבוק רשימה של תחומי עניין שונים ובתוכם מאות פריטים שונים אותם היא אספה במהלך השנים בהם השתמשתם בה.
בין היתר תמצאו תחומי עניין כמו "תחביבים", "טכנולוגיה", "תחבורה ותיירות", "אוכל ושתייה", "משפחה וקשרים", "חינוך". כאמור, בתוך כל אחד מתחומי העניין הללו תמצאו פריטים רלוונטיים. כך למשל בקטגוריית "הספורט ופנאי" מצאנו רשימה של הקבוצות שאנחנו אוהדים, גם אם לא עשינו להן לייק. בקטגוריית "האוכל ושתייה" תמצאו פריטים שמאפיינים אתכם כמו סוגי אוכל שמעניינים אתכם, סוגי מסעדות שמעניינים אתכם (מסעדות רומנטיות, פאסט-פוד) ועוד.
מי אוהב אוכל אסייתי?
אז איך פייסבוק הגיעה למסקנה שאתם אוהבים טי-שרטים, אוכל אסייתי בעיקר בטייק-אווי HTML5 ואנדרואיד? פשוט מאוד. ברגע שתעבירו את הסמן על כל פריט שכזה יופיע אייקון עם האות i עם הסבר מפורט יותר. בין ההסברים שמספקת פייסבוק ניתן למנות עשיתם לייק לדף דומה, לחצתם על פרסומת בנושא, או פשוט בגלל "משהו שעשיתם בפייסבוק", בלי לפרט מה בדיוק. בכל מקרה, לפחות מהבדיקות שלנו במערכת, האלגוריתם של פייסבוק מדייק בלא מעט מקרים, ומצליח להצביע על נושאים רלוונטיים ביותר. למרות זאת, נרשמו גם כמה היקשים הזויים למדי.
בכל מקרה, פייסבוק מאפשרת לכם גם לשנות את ההעדפות האלו. כך שאם תרצו למחוק העדפות שגויות או סתם מביכות שמופיעות שם, או שאם תרצו לעזור לפייסבוק ולהוסיף דברים שמעניינים אתכם, כדי לקבל יותר פרסומות רלוונטיות תוכלו פשוט לרשום בחלונית החיפוש את מילת המפתח ולהוסיף אותה למאגר של פייסבוק, או ללחוץ X ליד תחביב שלא קשור אליכם.
הכתבה התפרסמה במקור ב-Geektime
עוד ב-Geektime
רשמי: גוגל תקיים אירוע ב-29 בספטמבר. בתפריט: אנדרואיד מרשמלו ונקסוסים חדשים