שירות הסטרימינג למוזיקה, ספוטיפיי, צפוי להעלות מחירים בתחילת השנה הבאה, כך הודיע מנכ"ל החברה דניאל אק. בשיחה עם בעלי מניות ביום שלישי לאחר פרסום הדוחות, סיפר אק כי ככל הנראה החברה צפויה להעלות את המחיר של השירות למשתמשים המשלמים, אם כי הוא לא ציין בכמה תהיה העליה. כיום עולה מינוי בודד לספוטיפיי כ-10 דולר לחודש, כשניתן למצוא מחירים זולים יותר למשתמש ברכישת מינוי זוגי, משפחתי או סטודנט.

עליית המחירים הצפויה של ספוטיפיי מגיעה רגע אחרי שאפל הודיעה שהיא מעלה את המחירים על שירות המוזיקה והטלוויזיה שלה. המחיר יעלה בארצות הברית מ-9.99 דולר למשתמש בודד ל-10.99, ובשאר העולם המחיר צפוי לעלות ב-10% גם כן. גם יוטיוב העלתה את המחיר של שירות היוטיוב פרימיום, שמאפשר להקשיב למוזיקה ולצפות בסרטונים ללא פרסומות. מסלול המשפחה עלה מ-17.99 דולר ל-22.99 דולר.

לפני חודשיים, גם דיסני פלוס וגם נטפליקס הודיעו על עליית מחירים של המסלולים הבסיסיים שלהם. אך שני שירותי הסטרימינג לטלוויזיה יציגו בקרוב מסלול חדש, זול יותר, הכולל פרסומות. נטפליקס תציג את מסלול הפרסומות שלה כבר בחמישי הבא בארה״ב, והיא תאפשר למשתמשים להתחבר לשירות תמורת 6.99 דולר עם 4 דקות של פרסומות לכל שעת צפייה.

לאחרונה, ספוטיפיי הציגה עוד דרך שבה היא רוצה להכניס כסף - למכור ספרים. משתמשים יכולים עכשיו לרכוש ולהאזין לספרים מקטלוג של 300 אלף כותרים שונים, מה שמכניס את ספוטיפיי לתחרות ישירה מול אמזון

הלילה פרסמה ספוטיפיי את דוחותיה לרבעון, והכתה את התחזיות כשדיווחה שמספר המשתמשים החודשיים הפעילים עלה ב-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והגיע ל-456 מיליון משתמשים. מספר המשתמשים בתשלום קפץ ב-13% ל-195 מיליון משתמשים. למרות הדוח הטוב, המניה נופלת ב-6% בטרום מסחר, בעיקר בשל מאבק מול אפל בנוגע להכנסת ספרי שמע לאפליקציה. 

לאחרונה, ספוטיפיי הציגה אפשרות למשתמשים לרכוש ולהאזין לספרים מקטלוג של 300 אלף כותרים שונים, מה שמכניס את ספוטיפיי לתחרות ישירה מול אמזון. השירות החדש של ספוטיפיי נתקל בקשיים בשל התנאים שבהם אפל מאפשרת לאפליקציות צד שלישי למכור שירות בתוך האפליקציה: ספוטיפיי טוענת שאפל לא מאשרת את חנות הספרים שלה, ושהתנאים שאפל מציבה לה מונעים תחרות בשוק, זאת בשל הרצון של אפל לגבות 30% מכל רכישה שמתבצעת באפליקציות שפועלות על מערכת ההפעלה שלה.