אחרי ששנת סגרי הקורונה, 2020, הביאה לעולמנו את הזום, רבים מאיתנו בילו גם במהלך שנת 2021 לא מעט זמן בו - לעבודה, ללימודים, למפגשים עם המשפחה ועוד. נתונים שנאספו בסקר חדש שערכה זום ממיליוני שיחות וידאו עונים על השאלות החשובות באמת: כמה זמן נמשכת פגישת זום הממוצעת? באיזו תדירות אנשים מנסים לדבר בזמן שהם על "השתק׳"? ומי מנופף לשלום בסוף שיחת זום?

מהנתונים שנאספו בחברה לאורך 12 חודשים נראה שהשימוש בזום בוצע בכמעט כל מדינה בעולם, כשהימים הפופולריים ביותר לפגישות זום היו דווקא ימי רביעי (כשיום שלישי וחמישי בדירוג אחריו). אורך הפגישה הממוצע היה 54 דקות, עם ממוצע של 10 משתתפים לפגישה. 80% ניהלו שיחות לצרכי עבודה, 67% לצרכים אישיים ו-25% עשו זאת במסגרת חינוכית. באופן משעשע, היום העמוס ביותר בזום השנה עד עתה היה דווקא 21 בינואר, שהוא במקרה גם "יום החיבוקים הלאומי" בארה"ב.

סקר עכשווי, שערכה החברה לקראת סופה של 2021, מראה מה בדיוק קרה בכל הפגישות האלה. מתוך 1,700 משתתפי הסקר - ביניהם גם מישראל - 68% אמרו שהם מתלבשים בביגוד יומיומי רגיל לפגישות, אבל 41% מהנשאלים לבשו פיג'מה בחלק התחתון, ואילו 2% הודו בפה מלא שהם לא מהססים לנהל שיחות זום בפיג׳מה מלאה. כמעט מחצית מהנשאלים (47%) אמרו שלדעתם לא מקובל לאכול בזמן פגישות בזום. 50% מדווחים שהם נוהגים להתקלח "רוב הזמן" לפני יום מלא שיחות זום ואילו 26% מהמשתמשים הצהירו שהם לא טורחים להתקלח לפני פגישות זום. 34% דיווחו שהשתתפו בשיעור כושר או בישול בזום, ולפי הסקר, 75% מהמשתמשים אמרו שהם מנופפים לשלום לחבריהם בתום הפגישות שלהם – כשיש רוב לנשים שעושות זאת.

ואיפה כל הכיף הזה קורה? הנתונים מראים ש-42% מהנסקרים השתתפו בפגישות הווידאו מהמיטה, 21% ניהלו את השיחות תוך כדי הליכה/ריצה ו-11% השתמשו בזום בהיותם בתחבורה ציבורית. מה שכן, 63% מהמשתמשים מעדיפים להצטרף לפגישה כשהמצלמה כבר דולקת.

הסקר בחן גם את המשפטים הפופולריים ביותר שנאמרים במהלך שיחות זום. "את\ה על השתק!" היה ללא ספק המשפט הנפוץ ביותר עם 71%, כשאחריו "כולם יכולים לראות את המסך שלי?" - עם 57%. עוד משפטים פופולריים למדי היו "אני רק הולכ\ת זריז להביא כוס קפה" עם 34%, ו"סורי, זה הכלב שלי נובח" - עם 27%.

כשזה נוגע לרקעים, 26% מהמשתמשים העדיפו תמונות של נופים פסטורליים בחוץ, 25% הלכו על הרקע המטושטש הקלאסי ו-20% בחרו רקע עסקי\רקע של החברה בה הם עובדים.

מאחורי הקלעים, 43% מהמשתמשים ניקו רק את החלק של החדר הנראה במצלמה. אצל 43% מההורים שלקחו חלק בסקר, הילד המוכשר הופיע לפחות פעם אחת במהלך פגישות שערכו, בעוד אצל 36% מהנשאלים הופיעה חיית המחמד במהלך הפגישה.