מסעדת Burger & Lobster בעיר קארדיף שבמדינת וויילס בבריטניה, שנפתחה לפני חודש, כבר הצליחה לעצבן לא מעט לקוחות פוטנציאליים, כך מדווח הדיילי מייל. הדבר קרה בתחילת השבוע, לאחר שלעמוד הפייסבוק שלה עלתה תמונת הגבר ושלושת הנשים הנראים עוזבים את המקום, ואיתה הכיתוב: "למשפחה הזו שעזבה הערב בלי לשלם את החשבון, אנחנו בטוחים שזו היתה רק 'טעות' וששכחתם לגמרי, אז בטוב ליבכם אנא צרו קשר עם המסעדה מחר לתשלום החשבון. תודה".

הפוסט של המסעדה שעצבן את האוהדים (צילום: Daily Mail)
הלקוחות שעזבו את המסעדה בלי לשלם - ובוישו בפייסבוק | צילום: Daily Mail

תוך זמן קצר זכתה התמונה ליותר מ-600 תגובות מתוך כ-3,200 אוהדיה ברשת החברתית, שרבות מהן זעמו על אופן התנהלותה של המסעדה:

"בושה של ממש להעלות את זה ברשת חברתית", כתב אוליבר פרייס. "אם זו טעות והם יחזרו וישלמו איך תודיעו לכל מי שראה את זה שהם עשו טעות תמימה". הגולשת פרנצסקה קולז טענה כי "אנשים עושים טעויות כאלה כל הזמן, במיוחד כשהם בקבוצה. אני נאלצתי לחזור ולשלם חשבון לאחר שיצאתי ונזכרתי. לא גישה מקצועית במיוחד של הרשת הזו אם הלקוחות האלה עזבו בטעות! לא אוהבת את איך שאתם פועלים וזה גורם לי לא לרצות לחזור אליכם שוב! מגעיל!". מינק קליקאי הוסיף: "ניהול חברתי כושל לחלוטין של המצב הזה, שגורם לך לתהות אם אולי גם העסק עצמו מנוהל באופן כושל".

לקוחות אחרים הביעו תמיכה במהלך, אך נראה שהמסעדה התרשמה יותר מכמות ועוצמת ההתנגדות והסירה את הפוסט, לאחר שהלקוחות חזרו ושילמו את החשבון. גובה החשבון, אגב, היה כנראה כ-80 ליש"ט (כ-485 שקל), לפי חישוב מספר הסועדים והעובדה שכל שלוש המנות הזמינות במסעדה עולות 20 ליש"ט כל אחת. דובר מטעם החברה אמר לעיתון הבריטי: "זה לא נעשה בכוונה לחשוף את שמו של אף אחד או לביישו, מאחר שאנחנו מודעים לחלוטין לכך שדברים כאלה קורים. כחברה, אנו לוקחים ברצינות את מדיניות הרשתות החברתיות שלנו. זה פורסם ברמה מקומית והוסר בינתיים. תודה לכל אלה שסיפקו לנו מידע. החלטנו לתרום את הכסף מתשלום החשבון לקרן הצדקה Safer Wales".