פייסבוק רוצה שתחתמו על צוואה

לא נעים לחשוב על זה, אבל זה קורה לכולם והחל מהיום פייסבוק תאפשר לכם להתכונן לזה מראש: החברה הכריזה היום (ה') על מדיניות חדשה שתאפשר למשתמשיה קצת יותר שליטה על מה שקורה לחשבונותיהם לאחר מותם.

יד גברית בשרוול לבן מחזיקה עט כסופה יוקרתית מעל דף (צילום: jupiter images)
אילוסטרציה | צילום: jupiter images

החברה תאפשר למשתמשים לבחור, בעמוד האבטחה שנמצא תחת ההגדרות, Legacy Contact - "איש קשר יורש". האדם הזה יקבל את השליטה על פרופיל המשתמש לאחר שהודעה על מותו תישלח לפייסבוק ותיבדק על ידי הצוות שאחראי לוידוא מות משתמשים. לחבר או בן המשפחה הזה תהיה היכולת לשנות את תמונות הפרופיל והקאבר של המת, לאשר בקשות חברות ו"לנעוץ" הודעות בראש הטיימליין שלו. כמו כן, יוכל היורש להוריד את כל המידע החשוף לו מפרופיל המשתמש – סטטוסים, תמונות ופרטים אחרים – כקובץ.

היורש לא יקבל גישה לכתיבת סטטוסים בשם הנפטר או להודעות הפרטיות שלו.

עד היום, ניתן היה רק להקפיא חשבונות של נפטריםף אלא אם נתנו את סיסמאותיהם לקרובים (מה שמהווה הפרה של הסכם השימוש אך נעשה לעתים).

המדיניות זמינה כרגע למשתמשים בארה"ב בלבד. לדברי הרשת החברתית היא תתרחב בהמשך למדינות נוספות, אך לא ידוע האם ישראל נמצאת ברשימה ומתי נוכל גם אנחנו להשאיר צוואת פייסבוק.

המדיניות של פייסבוק עדיין לא עונה לכל הצרכים שהועלו לפני כחודשיים בדיון בנושא עיזבונות דיגיטליים שנערך בוועדת פניות הציבור של הכנסת בראשות ח"כ עדי קול (יש עתיד). בדיון עלו הצרכים לגשת למידע של משתמשים ולהחליט מה ייעשה בו, ולא רק היכולת לפרסם בחשבונו הודעה על פטירתו.

ביקור טים קוק בישראל

מנכ"ל אפל טים קוק (צילום: Chip Somodevilla, GettyImages IL)
אנחנו מחכים להזמנה. טים קוק | צילום: Chip Somodevilla, GettyImages IL

מנכ"ל אפל, טים קוק, יגיע השבוע לישראל, כך מדווח הבוקר (ה') כלכליסט. זהו ביקורו הרשמי הראשון של מנכ"ל החברה בארץ, למרות שבכירים אחרים בחברה הגיעו לישראל כבר מספר פעמים.

קוק מגיע לארץ לרגל חנוכת משרדי אפל בהרצליה פיתוח, בשכנות לסניף הישראלי של המתחרה הוותיקה מיקרוסופט. אפל תעסיק במקום 800 עובדים, בנוסף ליותר מ-500 שמועסקים במרכז שפתחה בחיפה לאחר שרכשה את חברת החומרה הישראלית אנוביט ב-2012.

מי רוצה שעון אנדרואיד?

אם עוד לא קניתם שעון חכם – אתם ממש לא לבד. חברת ניתוח השוק Canalys חשפה אתמול (ד') כי בשנת 2014 נמכרו רק 720,000 שעונים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, Android Wear.

Moto 360, השעון החכם של מוטורולה וגוגל (צילום: מוטורולה וגוגל)
השעון המועדף, אבל עדיין זניח. Moto 360 של מוטורולה | צילום: מוטורולה וגוגל

החברה ציינה כי החברה המובילה את שוק השעונים החכמים היא סמסונג, אם כי רוב השעונים שמכרה היו כאלה שמבוססים על מערכת ההפעלה שלה, ולא על אנדרואיד. את קטגוריית שעוני האנדרואיד הובילו מוטורולה, LG ואסוס – כאשר המכנה המשותף הוא שהשעונים של כל השלוש עגולים, ולא מרובעים כמו רוב שעוני האנדרואיד בשוק.

בסך הכל, נמכרו לפי Canalys כ-4.6 מיליון צמידים ושעונים חכמים ב-2014. החברות המובילות היו יצרנית הצמידים FitBit ויצרנית הסמארטפונים הסינית שאומי, שהחלה גם היא למכור השנה צמיד חכם. כל אחת מהן מכרה מעל מיליון יחידות – כלומר: שתי חברות מחזיקות יחד בנתח של כחצי מהשוק העולמי.

כותבי הדו"ח מציינים כי התעשייה כולה מחכה להשקת השעון החכם של אפל בעוד כחודשיים. המו בקטגוריות הסמארטפונים והטאבלטים, המוצר של אפל צפוי לעורר את השוק כולו. החברה הזמינה לפי דיווחים רכיבים ל-50 מיליון שעונים – יותר מפי 10 מכל שוק המכשירים הנלבשים על היד ב-2014.