תשדירים וקמפיינים שהושקו לכבוד הבחירות מעוררים לא מעט התרגשות סביבם בעיקר אלה שמייצרים פרובוקציה, וזו גם הכוונה מלכתחילה. כולם זוכרים את "כוכבית גיור" המפורסם של ש"ס שאמנם נפסל אבל בדרך עשה מספיק רעש כדי להיות הקמפיין הכי מדובר וזכור שראינו לאחרונה. או זה של מפלגת הכלכלה בכיכובה של לין צמח, "נערת הארטיק".

יש גם לא מעט קמפיינים שכמעט ראו אור אבל לבסוף נגנזו, כשחלקם הוצפו ברשתות החברתיות והצליחו למשוך תשומת לב גם בלי שהופצו בפועל.  

אז מה הוא למשל הקמפיין שזהבה גלאון גנזה? זה מה שסיפר נמרוד דואק, מנהל הקמפיין של מרצ ברשת, במפגש מנהלי מדיה חברתית שאירגן מומחה הסושיאל, עמית לביא.

"החל במיני סדרה על זהבה ושלושה דובים (Bears, סלנג המתאר תת קבוצה של גברים הומוסקסואליים בעלי תכונות מסוימות מוגדרות כמו שריריות, גוף שעיר ל.א). שיושבים בחדר וכלה בנסיעה לקבר צדיקים. אבל זה נפסל, למרות שהתסריט היה ממש מצחיק לדעתי. והיה גם כל מיני קטנות כאלה. כמו למשל, בואו נעשה נסיעה לקבר צדיקים, ואז ישר קפצו עלי ואמרו, בחיים לא. המזרחי יהרגו אותנו. זה לא...החבר'ה של ש"ס יקפצו עלינו מכל הכיוונים. אלה הרעיונות שבעיקר באתי איתם ופסלו אותם. ובצדק".

וזה הרעיון הדי מופרע של יוראי רונן מ"ארץ חדשה" שאמנם לא לוקחים שבויים, אבל טוב שגם הם שמו כאן גבול.

"הרעיון שעלה הוא להוציא כרזה שאומרת 'ביבי מזיין את אמא שלך', ולהסביר למטה מה זה אומר. שהוא לא שם עליה, שהוא פוגע בה וכו'". גם הקמפיין הזה כמובן נגנז, אבל הצליח לעשות מספיק רעש בפייסבוק ודי השיג את מטרתו.

מתוך נקסטר, ימי שלישי בערוץ 2