ז'קט בייסבול, בנים עם שיער ארוך, משקפיים מגוחכים, ג'ינסים ארוכים וטלפונים סלולריים בצורת צדפה שכדי לסמס בהם צריך ללחוץ פעמיים או שלוש לכל אות - כל מי שגדל בדור הקודם לא יכול להישאר אדיש לזכרונות הנוסטלגיים האלה.

מוטורולה, אז יצרנית הסלולר מספר 2 וכיום מותג קטן ונישתי מבית לנובו, לא שכחה את ימי גדולתה. היא אפילו מאמינה שיש סיבה לשחזר אותם - וזה מה שהיא מתכוונת לעשות כנראה עוד כשבועיים. בסרטון ששחררה בסוף השבוע מציגה החברה סצינת בית ספר אופיינית מלפני עשור, בה כל התלמידים משתמשים במכשיר ה-RAZR שלה, ומסיימת באותיות TTYL (קיצור של "נדבר אחר כך") ובטקסט הנלווה "נפתחים לימי הרייזר של העבר ומתכוננים לעתיד".

 

המכשיר שתחשוף מוטורולה באירוע שייערך ב-9 ביוני (יום ה' עוד שבועיים וחצי) יהיה כנראה סמארטפון אנדרואיד בצורת צדפה שתזכיר את הרייזר המקורי. לא סתם חוזרת החברה למכשיר ההוא. הרייזר הושק ב-2004 ומכר 130 מיליון יחידות תוך כ-3 שנים, ונחשב עד היום למכשיר הצדפה הנמכר בהיסטוריה.

אך לא רק בהיסטוריה: גם כיום, יש מי שעדיין מחפשים מכשירים כאלה. לפי MM Research Institute, ב-2014 גדלו מכירות מכשירי הצדפה ביפן ב-5.7% ל-10.6 מיליון בעוד מכירות הסמארטפונים ירדו ב-5.3% ל-27.7 מיליון. ב-2015 דיווחה IDC על ירידה של 31% במכירות מכשירי הצדפה במדינה, אך הם עדיין להיט לא קטן - עד כדי כך שבשנתיים האחרונות השיקה סמסונג, יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, סמארטפון אנדרואיד בצורת צדפה בעל מסכים משני צידיו ותו מחיר של קרוב ל-6,000 שקל. המטרה: להתחרות ביצרניות האלקטרוניקה היפניות (חוץ מסוני) שפרשו משוק הסמארטפונים ומייצרות רק טלפונים בצורת צדפה וסמארטפונים ייחודיים (כמו למשל המצלמפון Lumia CM1 של פנסוניק).