אתמול הגיע לפייסבוק תוסף שנותן לבחור בין חרב של לורד סית' או אביר ג'דיי מ"מלחמת הכוכבים" כמסגרת לתמונת הפרופיל שלכם - תוסף דומה לאלו שנועדו להביע תמיכה בנישואים להט"ביים, קבוצות ספורט שונות וקורבנות הפיגוע בפריז. ההבדל: הפעם זה פשוט פרסומת לסרט שיוצא השבוע בכל העולם.

Awaken the Force within by adding Kylo Ren’s lightsaber to your profile picture.

Posted by Star Wars on Monday, December 14, 2015

לא משנה איזה צבע תבחרו (מתוך הפרופילים שפה למעלה), כי ביקום של סטאר וורס יש אולי יריבות בין גלקטית בין כוחות האור לשחור, אבל בעולם שלנו יש שליט אחד שממש לא אכפת לו הצבע של הלייט-סייבר.

בדיסני ידעו מה הם עושים כשהשקיעו מיליארדים במותג הזה - מלחמת הכוכבים זוכה למעמד מיוחד בתעשיית הקולנוע, גם מעל סדרות אחרות ומותגים אחרים, והוא תופעה כמעט דתית. היום, יום יציאת הסרט "הכוח מתעורר", הוא במעמד של מעין חג. על כן, חברה כמו פייסבוק פשוט מאפשרת תוסף כזה כשיתוף פעולה ואולי לא בתשלום עבור פרסום - כי זה טוב לה כמו שזה טוב לדיסני.

ענקית הסית'

פייסבוק היא לא הראשונה שנתנה יד לשיווק הרשתי של הסרט. לפני חודש הציגה גם גוגל שלל הפתעות לשימוש בשירותים שלה. פה אנחנו רואים את תאריכי ההשקה נכנסים להם ליומן שלנו.

בפוסט משתפך כתב סגן נשיא ניהול מוצר בחברה על הזכרון הקונועי הראשון שלו - צפייה בסרט הראשון בטרילוגיה בגיל 4 עם אביו. הוא הוסיף שבגוגל עובדים "טונות של מעריצי הסדרה", וכששמע על כך שעומד לצאת סרט חדש הם מיד התכנסו לחשוב על מחווה. "האם זה לא יהיה קול אם יהיה משהו של סטאר וורס בחיפוש? המילניום פאלקון בגוגל קארדבורד יהיה אדיר (...) וכן הלאה וכן הלאה, והלאה".

בפועל הם יצרו שירותים חלופיים לגוגל המתבססים על מלחמת הכוכבים, ו"ביצי פסחא" שצריך למצוא בדפים. גם כאן, על המשתמש לבחור אם הוא בצד של הטובים והרעים.

אחר כך אפשר למשל להשתמש בוויז עם סקין של הסרטיםכרום עם תוסף; וג'ימייל עם חרב אור.

התוספת של אתמול: מה שמוגדר כניסוי של כרום הוא משחק בו הסמארטפון שלכם הופך לחרב אור - ממש כאילו הייתם אוחזים שלט של קונסולת נינטנדו ווי. הרעיון פשוט מצוין והמשחק נראה מרשים, אבל הוא לא מספיק מעניין מעבר לגימיק. כמה דקות נחמדות עד שתחזרו לפייסבוק.

ויש עוד.

חוץ מזה שסטאר וורס הוא חג עולמי, הוא גם מותג נוצץ טכנולוגית בדיוק כמו הסרטים. יש לך טכנולוגיה חדישה? זה הזמן. כך עשתה אוקולוס, חברת הבת של פייסבוק, עם הוידאו האימרסיבי הזה.

Star Wars: The Force Awakens Immersive 360 Experience

Speed across the Jakku desert from Star Wars: The Force Awakens with this immersive 360 experience created exclusively for Facebook.

Posted by Star Wars on Wednesday, September 23, 2015

 

וגם מטעם הסרט יודעים לנצל ערוצים חדישים: זוכרים? הטיזר טריילרים עלו באינסטגרם של הסרט. ערוץ פשוט מצוין.

רשימת החברות שממתגת את עצמה עם הסרטים פשוט לא נגמרת: HP יצרה מחשב רגיל לחלוטין ששייך לצד האפל.

 

חברת תעופה מיתגה מטוסים עם R2D2 ומי שמסתמן כיורש, BB8.

 

ותרצו מייק אפ?

 

ו"דיסני צריכים להירגע", אומרים ברדיט בהקשר לתמונת התפוזים הזו ששוב מעלה את השאלה, האם התפוזים מפרסמים את סטאר וורס או הפוך?

אה - ויש גם סרט קולנוע. הלילה. אם למישהו נשאר כוח.