אז מה אתם עושים ב-28 ביולי בשעה חמש בבוקר (שעון ישראל)? אנחנו יודעים מה עשרות אלפי אנשים מסביב לעולם יעשו והוא להיצמד למסכי המחשב. מכיוון שזהו תאריך ההשקה הרשמי של ה-OnePlus 2, מכשיר הדגל החדש והמסקרן של היצרנית הקטנה.

החברה הספיקה כבר לחשוף שהמכשיר יפעל בעזרת דגם משודרג ומקורר של Snapdragon 810, המעבד חמום המוח והמושמץ של קוואלקום; בנוסף, חשפה החברה כי המכשיר החדש יכלול את חיבור ה-USB-C החדשני ומתקדם. עתה, חושפת החברה כי אירוע ההשקה ישודר בעזרת טכנולוגיה של מציאות מדומה, כדי שמעריציה בכל העולם יוכלו להרגיש כאילו הם לוקחים חלק באירוע, לו הם מחכים כל-כך הרבה.

OnePlus Cardboard (צילום: OnePlus)
כמו של גוגל, רק משודרג | צילום: OnePlus

לדברי החברה: "בתעשיה שלנו, השקות של מוצרים נוטות להיות אותו דבר: אולם, נאום וקהל שיושב. כדי להשיק את ה-OnePlus 2, לא רצינו שיהיה מחסום בינינו לביניכם; רצינו להזמין אתכם לעולם שלנו, כי אתם חלק מרכזי בו. זו הסיבה שנחשוף את המכשיר בעזרת מציאות מדומה וכל אחד מסביב לעולם יוכל ליהנות מהסטרימינג של ההשקה".

עוד ב-Geektime:
אופיס זמין מעתה לכלל מכשירי אנדרואיד ובחינם
האם אפל תשנה לחלוטין את תעשיית המוסיקה?

לצורך החוויה פיתחה OnePlus את ה-OnePlus Cardboard, הגרסה שלה ל-Google Cardboard, משקפי המציאות הדומה שעשויים מקרטון ופלסטיק, והפכו ללהיט מאז הושקו לפני כשנה. הגרסה של OnePlus דקה יותר ומותאמת במיוחד לדגם ה-One של החברה. לקוחות החברה יזכו ליהנות מה-Cardboard תמורת מחיר אטרטקטיבי למדי של 0.00 דולר. כלומר, תוכלו לקבל אותם תמורת דמי משלוח בלבד.

פרט נוסף שידוע על ה-OnePlus 2 ומאכזב לא מעט מעריצים הוא שהמכשיר החדש, בדיוק כמו קודמו, יימכר לבעלי הזמנות בלבד. הזמנות אלו ניתן לקבל בעזרת פעילויות של החברה בפורומים שלה או בעזרת חבר שרכש מכשיר ומקבל הזמנות לחלוקה.

מפתיעה, כי אין לה ברירה

לא מעט תקפו את מדיניות הבאז וההייפ של הסטארטאפ הסיני, אולם אם מישהו חשב שהדבר ישתנה עם הדגם החדש, מגיעה החברה ומסבירה מדוע היא תמשיך במדיניות הזו גם בעתיד.בפוסט שפורסם בבלוג החברה וכותרתו "על רכבת ההייפ", מסבירה OnePlus כי תקציב השיווק שלה קטן בצורה יוצאת דופן, כך שהיא חייבת לבלוט ולהישאר בכותרות יחד עם "הבחורים הגדולים" וזו הסיבה שהיא נוקטת בשיטות שיווק ייחודיות.

כבל הטעינה של מכשיר ה-2. בחברה כבר הדגימו כיצד הוא (צילום: OnePlus)
כבל הטעינה של מכשיר ה-2. בחברה כבר הדגימו כיצד הוא יכול לשמש כדי לטעון את המקבוק שלכם. | צילום: OnePlus

חשוב לזכור שמדובר ב"יצרנית בוטיק" שלא פונה לקהל הרחב. מכיוון שעם כל הרעש שעשה מכשיר ה-One של החברה, היא מכרה בשנה החולפת קצת יותר ממיליון מכשירים. לשם השוואה, ברבעון הראשון בלבד של 2015, מכרה אפל 74.5 מיליון מכשירי אייפון וסמסונג מכרה תוך חודש בלבד מההשקה כ-6 מיליון מכשירים של מכשיר הגלאקסי S6 החדש שלה. כך שבכל מקרה לא מדובר על יצרנית שפונה לקהל ההמונים, אלא יצרנית שפונה לקהל שמעדיף תמורה עבור הכסף שלו, גם אם המכשיר הוא קצת "קשה להשגה".

הכתבה פורסמה במקור ב-Geektime