סקר שבוצע בארה"ב טוען כי צפייה של חצי שעה ביום בטיקטוק מעלה ב-20% את הסיכוי שהמשתמש יפגין עמדות אנטישמיות קיצוניות. לפי הסקר, הצפייה ברמה זו אף מעלה ב-17% את הסיכויים להבעת עמדות שמשלבות בין אנטישמיות ועמדות אנטי ישראליות. הסקר נערך על ידי חברת Generation Lab וכלל 1,323 אמריקאים בגילאי 18-29.

תחקיר: עובדי טיקטוק מפיצים בכוונה שקרים על ישראל
טרנד בטיקטוק: צעירי ארה"ב מזדהים עם בין לאדן
לא אמיתי: הפייק ניוז שמועבר במלחמה - והאמת

אפליקציית שיתוף הסרטונים טיקטוק, שבבעלות חברת בייטדאנס הסינית, הפכה כיום למקור העיקרי שבו רבים מצעירי ארה"ב צורכים חדשות. זאת על חשבון ערוצי הטלוויזיה, עיתונים או אתרי חדשות ממוסדים, שכולם מעסיקים עיתונאים ובודקי עובדות.

נתון נוסף שמצא הסקר הוא כי 10.2% ממשתמשי טיקטוק מאמינית שהשואה לא התרחשה, או שמספר היהודים שנרצחו במהלכה מנופח. זאת לעומת שיעור של 3.4% בקרב הציבור שאינו משתמש בפלטפורמה.

טיקטוק אנטישמיות (צילום: N12)
ממצאי הסקר | צילום: N12

לפי Generation Lab, התכנים הפרו ישראליים בטיקטוק נמצאים בפיגור מתמיד אחרי אלו המביעים עמדות אנטי ישראליות. כך, על כל סרטון המביע תמיכה בישראל מועלים לטיקטוק 54 סרטונים נגד ישראל. בתחילת המלחמה היחס היה סרטון פרו ישראלי אחד כנגד 28 סרטונים אנטי ישראליים.

מאז פרוץ המלחמה הפכה טיקטוק לזירה העיקרית של הפצת תכנים פרו פלסטיניים ותכנים המביעים תמיכה בחמאס. בין היתר פרץ בטיקטוק טרנד של צעירים אמריקאים שהקליטו את עצמם מביעים תמיכה בטרוריסט אוסאמה בין לאדן והזדהות עם מניעיו לביצוע פיגועי 11 בספטמבר.

אמריקאים מדברים על בין לאדן בטיקטוק

בנוסף הופצה בטיקטוק תיאוריית קונספירציה לפיה ישראל גונבת איברים מפלסטינים - שנראית כגלגול מודרני של עלילות הדם האנטישמיות על שימוש בדם של ילדים נוצרים לייצור מצות.

בעקבות ממצאי הסקר הושק קמפיין תחת ההאשטג TikToxic שצבר תאוצה לטענת מוביליו כ-60 מיליון צפיות. הקמפיין מוביל בידי הייטקיסטים ומשקיעים יהודים וכן השחקנים היהודים סשה ברון כהן ואיימי שומר.