מבצע צוק איתן (צילום: רויטרס)
מבצע צוק איתן | צילום: רויטרס

הלחימה בעשרת הימים האחרונים הביאה לעליה ברכישות מוצרי מזון דרך האינטרנט, לירידה ברכישות בסניפים בשולי הערים (דיסקאונט) ולעלייה קלה בהיקף הכספי של הרכישות בסניפי רשתות במרכזי ערים.

ממגה נמסר כי העלייה המשמעותית והגבוהה ביותר בשיעור ממוצע של כ-40% ברכישות במונחים כספיים נרשמה במגה באינטרנט, אתר הקניות המקוון של הרשת. באזור הדרום העלייה גדולה יותר. בערים באר שבע ואשקלון נרשמה העליה הגדולה ביותר של כ-70% מול הממוצע בשלושת השבועות הקודמים.

לאור העלייה בביקוש נערכה החברה לתגבור מספר המשלוחנים והמלקטים בסניפים כדי לעמוד בביקושים ובעומס הצפויים. כמו כן, בתחילת מבצע צוק איתן הציעה הרשת שירות משלוחים חינם בכ-62 יישובים באזור עוטף עזה ולערים הנמצאות בטווח ירי הרקטות, בהן באר שבע, קרית מלאכי, קרית גת, שדרות, אשדוד ואשקלון. שירות המשלוחים יימשך עד יום שישי, וינתן לכל קנייה בסך 180 שקל ומעלה. הרשת תשקול את המשך השירות על פי ההתפתחויות בדרום. בשאר חלקי הארץ תינתן הנחה של 50% במשלוחים.

עוד נמסר ממגה, כי בסניפי הדיסקאונט בדרום נרשמו באופן כללי יציבות במכירות. רבים מהסניפים שם הם סניפי YOU שהושקו לאחרונה שזכו עד עתה לגידול במכירות. בסניפי מגה בעיר השכונתיים נרשמה עלייה דו ספרתית, שכללה גם קניות גדולות, שבדרך כלל נעשות בסניפי דיסקאונט.

הקטגוריות בהן נצפה הגידול הרב ביותר היו מוצרי החלב, פירות וירקות, מוצרי מעדנייה במשקל וארוזים, שימורים, קפואים ושתייה קלה. ברכישות מים מינרליים נרשמה עליה של כ60% וברכישות חטיפים נרשמה עלייה של 50%.

ירכוש את אל על? רמי לוי (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)
רמי לוי | צילום: יוסי זמיר פלאש 90

משופרסל נמסר כי ניכרת עליה במכירות באתר האינטרנט של החברה. כמו כן נרשמה עליה בקניות בסניפים שכונתיים וירידה בקניות בסניפים מרוחקים ממרכזי המגורים. הציבור מעדיף לבצע את הקניות יותר ביום ופחות בערב ובלילה. ברשת לא זיהו שינוי מכירות בקטגוריות מסויימות וציינו כי בשיקלול כל ערוצי הקנייה, לא נרשם שינוי בהיקף המכירות.

מרשת רמי לוי שיווק השקמה נמסר כי בשמונת ימי המבצע עלו המכירות הארציות בכ-1%. עם זאת, בדרום נרשמו ירידות חדות. הירידה הגדולה ביותר היתה באשדוד, בשיעור של 50%, בין השאר כיוון שאחת הנפילות היתה סמוכה לסניף הרשת. בבאר שבע ירדו המכירות ב-7% ובקסטינה ב-2.5%. מנגד נרשמה עליה של 15%-20% במכירות באינטרנט, ועליות של אחוזים בודדים במכירות בירושלים, מודיעין, טבריה, חיפה וסניפים אחרים.

על פי נתוני נילסן לכלל הרשתות ברחבי המשק, מאז תחילת הלחימה נרשמה עליה כספית קלה לעומת שבוע קודם, רובה מהפורמט השכונתי. עם זאת, בהשוואה לשבוע מקביל אשתקד נרשמה ירידה קלה של אחוזים בודדים, הזהה למגמה המאפיינת את החודשים אחרונים בעיקר במזון. חד ספרתית, מאוד קטנה קרוב לאפס.

לידיעה ב-Themarker

עוד ב-Themarker:
"מערכת מצילת חיים": הרדאר הישראלי שמאפשר לראות דרך קירות
פרילנסרים: "ההכנסות נחתכו ב-90%; אתה מוצא את עצמך מהיום למחר בלי הכנסה"