אייפון או גלקסי? אלו שתי התשובות האפשריות לשאלה מהו הסמארטפון הנמכר בישראל בכל תקופה נתונה ב-6 השנים מאז נחתו בישראל הטלפונים החכמים המבוססים על מערכות ההפעלה המובילות. אך נראה כי בשנה האחרונה החל להתהוות כאן שינוי, כזה שאין מילה דרמטית מספיק מלבד "טקטוני" כדי לתאר את גודלו, שעשוי לסמן את סופו של דואופול סמסונג-אפל בתחום.

LG G4 עם גב מעור
G4 של LG

השם שמסתמן כמתמודד המשמעותי השלישי בשוק הוא LG, שכנתה הקוריאנית של סמסונג. מכשיר הדגל החדש שלה, G4, הגיע לארץ רק לפני כשלושה שבועות, וכבר מסתמן כהצלחה כבירה, כפי שמספר ל-NEXTER עמי צים, מנכ"ל רשת חנויות בסט מובייל.

"מאז תחילת החודש, ראינו עלייה של 30% במחזור מכירות המכשירים, ובתוכה LG היא מרכיב מאוד מאסיבי", אומר צים. הוא מדגיש כי כוונתו בכך אינה שמכירות מכשירי LG לבדה עלו, אלא של כל המותגים, אך מכירות מכשירי LG עלו יותר ממכשירים של חברות אחרות.

"לפני כל השקה יש ירידה מסוימת במכירות", מסביר צים, שרשת החנויות שלו כוללת נכון להיום כ-35 סניפים וצפויה להתרחב ליותר מ-40 עד סוף השנה. "אנחנו משווים השקה מול השקה וחודש מול חודש. תמיד לפני השקה יש המתנה, אנשים מחכים לראות איזה מוצר חדש יהיה ולהחליט אם קונים או לא". הוא מציין כי עם השקת גלקסי S6, לדוגמה, ירדו המכירות לקראת ההשקה ואחריה נראתה חזרה לקצב המכירות הקודם, ואילו עם הגעתו של G4, קפצו מכירות המכשירים והאביזרים בחנויות הרשת באופן חד מהמצופה.

עמי צים, מנכ"ל רשת בסט מובייל (צילום: אנטון טל)
עמי צים, מנכ"ל בסט מובייל | צילום: אנטון טל

בשלב זה יש לסייג ולהדגיש כי העלייה הדרמטית במכירות אחרי השקת G4 עשויה לנבוע גם מכך שהוא מכשיר הדגל האחרון שמגיע לארץ בגל ההשקות של תחילת 2015, כאשר הגל הבא צפוי להתחיל בספטמבר, עם חשיפת מכשירי אנדרואיד ו-Windows 10 חדשים בתערוכת IFA בברלין, ובמקביל חשיפת הדור התשיעי של האייפון. אך למרות ההסתייגות, הנתונים עדיין מרשימים ובלתי רגילים למדי.

כדי לוודא שהנתונים אינם נגרמים מהעדפה של מכשירי LG בקרב מוכרני "בסט", יצרנו קשר עם גורמים ברשתות אחרות המוכרות את המכשיר בארץ ושאלנו אותם על הנתונים. אף אחד לא מוכן היה להגיד דברים לציטוט, אך כולם הודו שהסמארטפון החדש של LG עומד בציפיות ואף מתעלה עליהן, בעוד גלקסי S6 לדוגמה לא מראה שיפור לעומת המכירות של קודמו. בכניסה מהירה לכמה חנויות סלולר יכולנו גם להתרשם אישית מהמגמה, כאשר באף אחת מהחנויות לא היינו צריכים להמתין כדי לחזות בלקוחות שקונים את המכשיר של LG.

ערכת ה-LG G4 המשווקת בישראל (צילום: יאיר מור, NEXTER)
חלק מההצלחה. הערכה הנדיבה של LG G4 בישראל | צילום: יאיר מור, NEXTER

הסיבות להצלחה, לפי צים, הן שילוב של כמה גורמים: מכשיר מוצלח, שמביא עיצוב מעניין – מסך קעור וגב עור, יחד עם תכונות ייחודיות – הסוללה הניתנת להחלפה וחריץ הרחבת הזיכרון, שני מאפיינים שאינם כלולים במכשירי הפרימיום העדכניים של אפל וסמסונג; הפריצה של LG בישראל עם סדרת ה-G ומכשירי הנקסוס והחלפת היבואן, שקרו שתיהן לפני שנתיים וכבר העלו את האמון בחברה בארץ לרמה גבוהה; והעובדה שהיבואנית החדשה, רונלייט, בחרה למכור כאן את המכשיר עם 2 סוללות ומטענים, אחריות לזמן ארוך יותר מהתמחרות (שנתיים חינם לעומת שנה חינם ושנה בתשלום אצל סאני), במחיר נמוך יותר (החל מכ-3,400 שקל לעומת כ-3,500 שקל למתחרים) ולהשקיע בקמפיין שיווק אגרסיבי שאי אפשר להתחמק ממנו. גם הסקירות המחמיאות, בתוכן גם הסקירה שלנו שבה מתחנו את גבולותיו עם 2 הסוללות איתן הוא משווק בישראל והצלחנו להחזיק 4.5 ימים ללא טעינה, לא הזיקו.

בקצב הזה, אומר צים, נתח השוק של LG "מתקרב בצעדים מדודים לרמה של אפל וסמסונג". בעת השקת G4 בישראל אמרו ברונלייט כי נתח השוק של LG בישראל הוא מהגבוהים בעולם – 22% ברבעון הראשון של 2015, ונראה כי אם תמשיך המגמה של השבועות האחרונים היא עשויה לאיים על ההגמוניה של השכנה והחברה שמעבר לאוקיינוס. מענין לציין כי בשאר העולם, LG עדיין רחוקה מאוד ממעמד כזה, בעוד יצרניות סיניות מהוות את האיום המרכזי על מותגי הענק, מה שאומר כי ישראל היא כנראה המדינה הראשונה בה צפויה שחקנית ותיקה ממדינה מפותחת לנצח בקרב מול המכשירים הזולים ממדינות מתפתחות. השאלה הגדולה היא האם נהיה גם המדינה האחרונה שבה זה קורה.