דיוויד סטיף הוא יהודי אוסטרלי מבית טוב. החיים של דיוויד השתנו כשהוא הכיר ישראלית שטיילה באוסטרליה שחטפה את ליבו ואותו לארץ הקודש. אז כמו יהודי טוב דיוויד החליט לפתוח סטארט-אפ כחול לבן שעוד יכול לשנות את תעשיית הבידור העולמית. חברת "וולט אנאליטיקס" לוקחת טריילרים ובעזרת בינה מלאכותית יודעת להגיד האם הם יצליחו בקופות הקולנוע.

נסביר, ברוב המקרים בתעשיית הקולנוע לא מסיימים לעבוד על הסרט עד הסוף ואז מכינים ממנו את הטריילר. הרבה פעמים מכינים את הטריילר עוד לפני תחילת צילומי הסרט או במהלך העבודה עליו, כדי להראות אותו למשקיעים פוטנציאלים ולאולפנים. כך שלתוצאות הצלחת הטריילר יכולה להיות השפעה על הפקת הסרט עצמו. במהלך 2017 "וולט אנאליטיקס" חזתה הצלחה של למעלה מ-200 סרטים באחוזי דיוק גבוהים. למשל, "וונדר-וומן" עם גל גדות. כן, הרבה לפני שמישהו ידע שמדובר בלהיט בין לאומי, הסטארט-אפ הישראלי חזה שהסרט יעשה 100כ- מיליון דולר בסופף השבוע הראשון שלו בקופות. אותו הדבר קרה לאחרונה עם הסרט “פנתר שחור”.

חשבנו לאתגר את המערכת עם סרטים שאנחנו כבר יודעים אם הצליחו ובאיזו מידהה וביקשנו מדיוויד סטיף לנתח באמצעותה את הטריילרים של כמה מהסרטים הכי מצליחים אי פעם כדי לגלות כמה הם היו מרוויחים לו היו יוצאים היום. התוצאות? לפי וולט הסרט "אי.טי", שהרויח בסוף השבוע הראשון שלו בקופות 17 מיליון דולר, היה מרוויח היום 40 מיליון; "צעצוע של סיפור" שהרוויח 29 מיליון דולר בשנת 1995, היה מרוויח היום 80 מיליון; והדינוזאורים הרצחניים של "פארק היורה" שהרוויחו כבר ב-1993 סכום אדיר של 50 מיליון דולר, היו מרוויחים בשנת 2018 - 230 מיליון.

_OBJ

מה אפשר ללמוד מזה? אולי שקלאסיקות אמיתיות שורדות את מבחן הזמן. וכאן אנחנו חייבים לשאול, האם ניתוח טריילרים בבינה מלאכותית לא יהרוג את היצירתיות והתעוזה לחשוב באופן מקורי? לטענתו של דיוויד סטיף ההפך הוא הנכון.