אפליקציית רכבת ישראל
על החייל לשלם על הכרטיס ולשלוח אותו לחברה בצירוף צילום של תעודת החוגר

חברת הסטארט אפ הישראלית סלאריקס, המפתחת שירותי ארנק סלולרי, תציע לחיילים בצה"ל, לנסוע על חשבונה לבסיסים בימי ראשון ברכבת, בשבועיים הקרובים. החברה החליטה על המהלך בעקבות מבצע אכיפה של רכבת ישראל, שנועד לקיים מדיניות חדשה לפיה הנסיעות חינם לחיילים ברכבת אינן תקפות ביום ראשון – היום בו הם זקוקים לו יותר מכל.

עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק שלנו

"מדובר במדיניות אומללה של הנהלת הרכבת, הפוגעת בחיילים של כולנו", אומר מנכ"ל החברה, שלמה זיטמן ל-NEXTER, ומציין כי "כסגן-אלוף במילואים, טייס בחיל האוויר הישראלי, שגם כל הילדים שלי היו חיילים, חשבתי שנכון לעזור לחיילים שלנו".

עד תחילת השנה שעברה, במסגרת הסכמי נסיעות החינם לחיילים, היו אלפי חיילים נוסעים ברכבות בימי ראשון וחמישי, אך עקב העומסים שנוצרו ברכבות וחוסר יכולתה של רכבת ישראל להתמודד איתם, שונו ההסכמים והנסיעה ביום ראשון בבוקר (בין השעות 6:00 ל-9:00) חייבה חיילים בתשלום מלא כאזרחים לכל דבר. אוטובוסים שהועמדו לרשותם כחלופה לא סיפקו מענה מספק, ופעמים רבות נצפו מחזות של מאות חיילים מנסים להידחק לתוך אוטובוס בודד.

בעקבות טפטוף של חיילים חזרה לנסיעות ברכבות, החלה השבוע רכבת ישראל במבצע אכיפה במסגרתו גויסה המשטרה הצבאית לסייר בתחנות וברכבות בימי ראשון, לאתר חיילים שלא שילמו על הכרטיסים כנדרש ולהטיל עליהם קנסות ועונשים.

לשלם על הכרטיס ולקבל החזר

הפתרון של חברת סלאריקס עבור החיילים הוא לרכוש כרטיסים כחוק ולשלוח לה צילום של תעודת החוגר וכרטיס הנסיעה באמצעות מערכת ההודעות הישירות בעמוד הפייסבוק של החברה, תוך ציון מספר הטלפון שלהם. החברה תשיב להם הודעת SMS עם אישור פתיחת חשבון בשירות והנחיות לדרכים שונות להשתמש בסכום ההחזר.

"אנחנו ערוכים לכל תרחיש שהוא", אומר זיטמן ל-NEXTER, ומוסיף כי הוא מקווה שגם רכבת ישראל תיערך בהתאם. "אני מקווה מאוד שרכבת ישראל תוסיף רכבות בימי הראשון הקרובים כדי להתמודד עם הבעיה". לשאלה האם הציפייה הזו ריאלית, בהתחשב בעובדה שמדובר בפתרון שכבר נכשל בעבר, עונה זיטמן כי "תפקידה של רכבת ישראל לשרת את הציבור. שמעתי על דברים שאנשים אמרו כל החיים שאי אפשר לשנות ובסוף בא מישהו ושינה. לא יכול להיות שחברה שהיא היחידה בתחומה במדינה לא תמצא פתרונות לשרת את הציבור. אלה בהנהלה שאומרים שאין מה לעשות - צריך להחליף אותם".

הוא מדגיש כי הפרטים שהחיילים מתבקשים למסור הם אך ורק לצורך הפעלת השירות לתשלום, וכי החברה לא מתכוונת להעביר אותם לגופים מסחריים כלשהם או לעשות בהם שימוש מעבר להעברת התשלום. לסיום הוא "קורא לעוד חברות במשק הישראלי לבוא ולעזור, אחרי השבועיים שלקחנו על עצמנו".

>> התגעגעתם? הטמגוצ'י חוזר בחודש הבא

>> הורס: סרטון ה"מיילי סיירוס" שעשה 11 מיליון צפיות ביום אחד