הספירה הדרמטית ל-270 אלקטורים הדרושים כדי להפוך לנשיא ארצות הברית עודנה נמשכת, אך בינתיים מתחוללת ברשת סערה נוספת: הרשת החברתית טוויטר הסתירה ציוץ של הנשיא טראמפ בו הוא טען שהדמוקרטים מנסים לגנוב את הבחירות.

"אנחנו עולים מהר, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות", הכריז בטוויטר ובפייסבוק במקביל לספירת הקולות. "לא ניתן להם לעשות זאת. לא ניתן להמשיך להצביע אחרי שהקלפיות נסגרו!". זמן קצר אחרי פרסום הציוץ נוספה לו התווית: "התוכן שמופיע בציוץ הזה שנוי במחלוקת ועשוי לכלול מידע מטעה על הבחירות או על תהליכים אזרחיים אחרים". בתחתית הציוץ נוסף קישור אחר: "למדו עוד על מאמצי הבטיחות בבחירות 2020".

משתמשי טוויטר נאלצים לתת את הסכמתם כדי לצפות בציוץ, והפצתו מוגבלת: לא ניתן להגיב, לעשות לייק או לצייץ מחדש, אלא רק לצטט אותו. הנשיא טראמפ פרסם את הדברים גם בפייסבוק, וגם שם נוספה תווית המסבירה שספירת הקולות עדיין נמשכת. יחד עם זאת, פייסבוק לא הגבילה את הפצת הדברים.

רק בשבוע שעבר זומנו מארק צוקרברג וג'ק דורסי, מנכ"ל ומייסד טוויטר, לשימוע בועדת המסחר של הסנאט. השימוע אמור היה לעסוק בפסקה 230 שפוטרת אותם מאחריות משפטית על התוכן שמפרסמים המשתמשים; בפועל, חברי הסנאט הרפובליקנים, שמהווים רוב בוועדה, תקפו את צוקרברג ואת דורסי בטענה שהם "מצנזרים" דעות שמרניות וימניות. כך, יו"ר הוועדה, הסנטור הרפובליקני רוג'ר וויקר, שאל את ג'ק דורסי מדוע טוויטר מעניקה חופש ביטוי לדיקטטורים ולמנהיגים אוטוריטריים, ביניהם מנהיג איראן רוח'אני, בשעה שהיא "מסמנת" ציוצים של נשיא ארצות הברית.

הפעם הראשונה שטוויטר סימנה ציוץ של הנשיא הייתה ב-27 במאי, אז הטיל טראמפ ספק בלגיטימיות של הליך ההצבעה בדואר. יומיים לאחר מכן בחרה הרשת החברתית להסתיר לחלוטין ציוץ בו התייחס הנשיא למהומות שפרצו אחרי מותו של ג'ורג' פלויד, וכתב: "כשהביזה מתחילה, היריות מתחילות".

ב-6 באוקטובר הסירה פייסבוק פוסט של הנשיא טראמפ בטענה שהוא כולל מידע שקרי על נגיף הקורונה: "עונת השפעת מתקרבת! אנשים רבים מתים משפעת מדי שנה, לפעמים יותר מ-100 אלף, וזאת למרות שיש חיסון. האם אנחנו הולכים לסגור את המדינה שלנו? לא, למדנו לחיות עם הנגיף, בדיוק כמו שאנחנו לומדים לחיות לצד הקורונה, שהיא נגיף הרבה פחות קטלני ברוב קבוצות האוכלוסיה", כתב אז הנשיא.

הרשתות החברתיות מתכוננות כבר חודשים לתרחיש שבו הצדדים מודיעים על ניצחון לפני תום ספירת ואישור הקולות. ב-3 בספטמבר הצהירה פייסבוק שלא תאשר פרסומות חדשות מטעם הקמפיינים בשבוע שלפני הבחירות, וב-17 בספטמבר הכריזה טוויטר שלא תאפשר הכרזות מוקדמות על ניצחון.

ב-7 באוקטובר הרחיבה פייסבוק את מדיניות הבחירות שלה והצהירה שתחסום כליל את המודעות הפוליטיות בליל הבחירות. זאת, כדי למנוע מהצדדים לנצל לרעה את האלגוריתם ולהפיץ מיסאינפורמציה על תוצאות הבחירות או ההליך הדמוקרטי. ב-27 באוקטובר הודיעה פייסבוק שמחקה פרסומות של קמפיין ביידן ושל קמפיין טראמפ, בטענה שהן עלולות להטעות מצביעים לגבי הליך ההצבעה המוקדמת.

הצעד האחרון בנושא הגיע בתחילת השבוע (שני), כשהרשתות החברתיות הודיעו על שיתוף פעולה עם רשתות החדשות הגדולות לקראת הבחירות. טוויטר הכריזה כי תתיר רק את פרסומן של תוצאות מטעם סוכנות הידיעות AP ורשתות חדשות כמו CNN, CBS, ABC, פוקס ניוז ו-NBC. בהמשך לכך הודיעה פייסבוק שתישען על תוצאות הבחירות שיפורסמו על ידי סוכנויות הידיעות AP ורויטרס, לצד שישה ערוצי מדיה וחדשות אחרים.