כשהושק האייפון, לפני כ-8 שנים, נשפכו קיתונות של לעג על הסיכוי שאנשים יעדיפו אי פעם להשתמש במכשירים ניידים עם מסכים קטנים כדי להתחבר לעולם, במקום לסמוך על המחשבים הגדולים שלהם. אבל בשנים האחרונות ראינו את זה קורה ועכשיו, מתברר שיותר אנשים מתחברים לעולם דרך הסמארטפון מאשר דרך מחשבים, כך חשפה השבוע גוגל.

בחרה עם טלפון סלולרי (צילום: istockphoto)
שמענו שיש אנשים שבשביל גוגל פותחים מחשב. אילוסטרציה | צילום: istockphoto

בפוסט שפורסם בבלוג שירות הפרסום של החברה ביום שלישי, נכתב כי "מיליארדי פעמים ביום, צרכנים פונים לגוגל לרגעים של 'אני רוצה לדעת', 'אני רוצה ללכת', 'אני רוצה לעשות' ו'אני רוצה לקנות'. ובזמנים האלה, צרכנים מרימים יותר ויותר את הסמארטפונים שלהם לתשובות. למעשה, יותר חיפושי גוגל מתבצעים על מכשירים ניידים מאשר על מחשבים ב-10 מדינות, ביניהן ארה"ב ויפן".

החברה לא הוסיפה פרטים נוספים, כמו מיהן 8 המדינות הנוספות, אך אם נסתמך על שיעורי חדירת הסמארטפונים ברחבי העולם יהיה בטוח להניח שישראל היא אחת מהן. לפי הבלוג Search Engine Land, גוגל חישבה את הנתונים מכל סוגי החיפושים בסמארטפונים יחד - בין אם נעשו מאפליקציה ובין אם נעשו מדפדפן. מעבר לכך, טוען האתר, גוגל מחשבת את הטאבלטים כמחשבים ולא כסמארטפונים בעניין זה - מה שאומר שהחיפוש ממכשירים סלולריים עבר לא רק את זה ממחשבים, אלא את סך החיפושים על כל המכשירים הלא-סלולריים.

הוכחה נוספת לכך שהסמארטפונים הפכו למכשירים העיקריים שלנו מגיעה מחברת ניתוח השוק Kantar, שפרסמה אתמול (ד') נתונים לגבי השוק האמריקאי, כאשר הכותרת היא זינוק חד במכירות הפאבלטים - סמארטפונים עם מסכים בגדלים שמעל 5 אינצ'.

לפי החברה, ברבעון הראשון של 2015 היוו פאבלטים 21% מהסמארטפונים שנמכרו בארה"ב, לעומת כ-6% בלבד בתקופה המקבילה ב-2014. 44% מהמכשירים שנמכרו בקטגוריה הזו היו אייפון 6+ של אפל. החברה הוסיפה כי כ-45% מכלל רוכשי הסמארטפונים (גם אלו שרכשו מכשירים קטנים יותר) דירגו את גודל המסך כשיקול העיקרי בבחירת המכשיר אותו קנו. המשמעות היא שיותר ויותר אנשים רואים במסך הסמארטפון המסך העיקרי שלהם ובוחרים סמארטפונים גדולים ונוחים יותר לקריאה וצפייה בווידאו, מה שמייתר את הטאבלטים הפחות ניידים ומשתקף בצניחה במכירות מחשבי הלוח.