כחודשיים אחרי שגוגל רכשה את ווייז (waze) הישראלית בכמיליארד דולר – האם האחרונה מתחילה לשכוח איך לדבר בעברית?

התגובה של ווייז בפייסבוק (צילום:  Photo by Flash90)
התגובה של ווייז בפייסבוק | צילום: Photo by Flash90

משתמשים רבים התלוננו בימים האחרונים על תקלות בממשק העברית של האפליקציה, שמסתכמות בעיקר במעבר אוטומטי לממשק באנגלית (למרות שהשפה הוגדרה להיות עברית) וההנחיות הקוליות שאומרות רחובות לא נכונים ועוברות מאנגלית לעברית באופן פתאומי.

הנה חלק מהתלונות של המשתמשים: "ההנחיות הקוליות לא עובדות אצלי ולפעמים כתוב שיש בעיה בשרת", "לפני יומיים ההנחיות התחלפו לאנגלית באמת", "אצלי נעלם הקול בכלל", "ואפילו השפה השתנתה לאנגלית למרות שבהגדרות מצויי עברית", "אצלי זה מופיע על עברית בהגדרות ובכל זאת ההנחיות באנגלית", "נסעתי בירושלים, ו-ווייז צדק בכיוונים אבל הקריא שמות שגויים". 

ווייז הגיבו בעמוד הפייסבוק הישראלי שלהם וכתבו כי הבעיה בבדיקה: "לאחרונה קיבלנו פניות ממשתמשים שדיווחו על בעיות בהנחיות הקוליות ובשפת הממשק. אנחנו בוחנים את הפניות ונעדכן ברגע שיהיו ממצאים. תודה רבה לכל הפונים!".

לווייז, שכאמור נרכשה על ידי גוגל לפני כחודשיים בכמיליארד דולר, יש עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, והיא נחשבת לאחת אפליקציות הניווט הפופולריות בישראל. לא ברור מאיפה נובעת התקלה המדוברת והאם ואיך גוגל קשורה אליה.

בואו לפייסבוק של נקסטר