אין תמונה
אם לא במוח אז בכוח? תהלוכת ההלוויה שמיקרוסופט עשו לאייפון

נכון שאמרו לכם שזה לא מוסרי לדרוך על המתחרים שלכם בדרך להצלחה? אז אמרו. במיקרוסופט לא שמעו על זה וכחלק מהפנינג ענק שאורגן לכבוד השקת מערכת ההפעלה לטלפונים ניידים, Windows Phone 7, ארגנו לאייפון ולבלקברי טקס אשכבה מלכותי בקמפוס של מיקרוסופט ברדמונד.

מיקרוסופט פיתחה מערכת הפעלה חדשה לטלפונים ניידים חכמים והיא מקווה לקחת נתח נכבד של מנויים מענקיות כמו נוקיה , RIM (בלקברי), אפל והאנדרואיד של גוגל. העניין הוא שענקית התוכנה נכנסה לעניינים באיחור של שנתיים בערך ועכשיו היא צריכה לדרוך על המתחרים שלה כדי להבליט את היתרונות שלה - ולגרום לכם לקנות מכשיר מבוסס ווינדוס במקום אייפון.

כדי לעשות כן, מיקרוסופט ארגנה את מצעד האשכבה האמור, הכלל תהלוכת השקה חגיגית למערכת ההפעלה שכללה בין השאר זומבים, משאית ענק שמובילה את המצעד, ריקודים בסגנון מייקל ג'קסון - וטקס קבורה לאייפון.

מסר ברור לסטיב ג'ובס: תיזהר

כפי שניתן היה לצפות, טקס ההשקה קיבל הרבה מאד תשומת לב תקשורתית שהצריכה תגובה רשמית מסמנכ"ל התקשורת של החברה, פרנק שאו: "טקסים מסוג זה נהוגים בכל התעשייה. זו דרך נהדרת לחגוג עבור צוותים שעבדו הרבה שעות נוספות וייצרו מוצר מנצח ועכשיו מגיע להם לחגוג קצת. האירוע כלל מוזיקה, משחקים, אוכל ותהלוכה שהתקיימה עד למגרש הכדרוגל שם התקיימה המסיבה. זה היה כיף ואף מתחרה לא נפגע כתוצאה מהחגיגה".

צחוק או לא, טקס הקבורה של האייפון היה מסר ברור לסטיב ג'ובס – אתה על הכוונת. מסר לא מפתיע וקשה להאשים את החבר'ה במיקרוסופט, כשזוכרים איך סטיב ג'ובס האשים את כל שאר יצרניות הסמארטפונים בבעיות קליטה כחלק ממסע ההגנה שלו על האייפון 4. כסף כנראה, בכל זאת מסנוור עיני צדיקים.

וגם אם הכול היה ברוח טובה, אין ספק שמיקרוסופט תנסה לשבור את היתרון של אפל בכל צורה שהיא. חשוב לזכור כי הסמארטפונים הפכו למחשבים החדשים ואם מיקרוסופט רוצה לשמר את מעמדן של התוכנות והמשחקים פרי פיתוחה, היא חייבת להיכנס לשוק הזה וביתר שאת.

בינתיים לא נראה שיש צורך בניסיונות הפייסנות של שאו, היות ולא נראה שמישהו באמת מתרגש מההשקה של מערכת ההפעלה החדשה. גם הצפי בענף לא נוטה לטובת מיקרוסופט וכנראה שהתחרות בשנים הקרובות תהיה בין אפל, גוגל ונוקיה. מיקרוסופט, גם אם תעשה טקסי אשכבה לכל המתחרים שלה, תצטרך לפי התחזיות להסתפק בנתח שוק קטן באופן יחסי.

 >> פמפרס, איקאה ופיליפס כבר שם: טרנד סדרות האינטרנט צובר תאוצה