אין תמונה
לא זומבי אחד. לא שני זומבים. לא שלושה. לא חמישה. הממ.

אפילו אם כבר נמאס לכם ממשחקי זומבים, כנראה שבכל זאת תרצו לבדוק את Left4Dead. המשחק נוצר באולפני Turtle Rock, שבבעלות Valve. אותם Valve שהביאו לנו את Half Life והמשכיו. בניגוד למשחקים אחרים בסגנון, שבהם בהם אדם בודד מתמודד עם כל הזומבים לבדו, הפעם מדובר במשחק שמתמקד בשיתוף פעולה בין ארבעה אנשים. המטרה: לשרוד את גלי הזומבים שינסו לאכול אתכם. אפשר לשחק לבד עם שלוש בינות מלאכותיות שישלטו בדמויות האחרות, אבל הכיף האמיתי הוא לשחק בארבעה אנשים, וכשנמאס מהסיפור – תמיד אפשר להצטרף למשחק רשת ולשחק את מנהיגי הזומבים במשחק של ארבעה נגד ארבעה.

יותר דיבורים מיריות

כדי למנוע כאב לב משחקנים שאין ברשותם מיקרופון ואוזניה, וגם סתם בשביל שהמשחק ישמע יותר טוב, הוקלטו עבור כל אחת מהדמויות למעלה מאלף שורות דיאלוג – שזה יותר מכמות התחמושת שיש לדמות הממוצעת במשחק. את הדיבורים ניתן להשמיע באמצעות גישה מתפריטים מהירים, וחלק מהמשפטים גם יאמרו באופן אוטומטי כשתחליפו מחסניות או תמצאו זומבים, למשל.

ארבע הדמויות האלו עוברות ביחד ארבעה תרחישים, כאשר כל אחד מהם מחולק למספר משימות משנה, עם נקודות בטוחות להתחמשות מחדש והחייאת דמויות מתות, ומספר דרכים שונות להגיע מתחילת תרחיש לסופו. בסיום כל תרחיש – שנמשך בין 45 ל-75 דקות – צריכות הדמויות להתמודד מול מתקפת זומבים עד שיגיע חילוץ.

משחק המחשב הראשון עם במאי

אין תמונה
בתמונה: הלקוחות זועמים במקמוח

הבינה המלאכותית של המשחק מתפקדת כבמאי שמשנה את חווית המשחק בכל משחק מחדש. הבמאי מחליט איפה, מתי ובאיזו כמות יופיעו הזומבים, בהתאם למיקום הדמויות, מצבן הבריאותי והיכולת שהפגינו השחקנים עד עכשיו. כמו מספר משחקים בעבר, גם L4D מבטיח התאמה של רמת המשחק לרמת השחקן. נקווה שהפעם הוא גם יקיים.

בנוסף לקביעת דרגת הקושי, הבמאי אחראי גם על יצירת אווירה ומתח, זאת על ידי שליטה באפקטים מיוחדים, מוזיקת רקע ושיחות בין דמויות. כמובן שרוב הגיימרים כבר למדו מזמן שאי אפשר לסמוך על הבטחות של מפתחים בתחום הבינה המלאכותית, ולכן יש במשחק גם מצב של ארבעה נגד ארבעה. השחקנים נחלקים לשתי קבוצות, כשבכל סיבוב מתחלפים בתפקידים. מי שהיו בני אדם בסיבוב הקודם, יהיו הזומבים בסיבוב הבא. ולא סתם זומבים – מנהיגי הזומבים. כאלה עם תכונות מיוחדות כמו קיא שמעוור בני אדם, לשון ארוכה שמושכת בני אדם או כוח עצום שיאפשר לך לזרוק מכוניות וחלקי בניינים ולהפיל אדם במכה אחת. בקיצור, הרבה פחות משעמם מריצה עיוורת לעבר בני האדם בתקווה שהם יבחרו לירות בזומבי שלידך.

אין תמונה
הכנס כאן עוד בדיחת מוח, וגמרנו
המשחק מבוסס על מנוע Source, שכבר ראה ימים טובים יותר, ואכן ראינו משחקים מרשימים בהרבה מבחינה גרפית, אבל נראה שחוויית המשחק תפצה על החוסרים בגרפיקה.

עדיין אין גרסת PS

המשחק צפוי לצאת ב-18 לנובמבר בארה"ב וב-21 לנובמבר באירופה, בגרסאות PC (שתימכר ב10% הנחה דרך Valve) ו-Xbox360. מה עם גרסה לפלייסטיישן 3? מכיוון ש-Valve לא ממש ידועים באהבתם לפלייסטיישן, לא פותחה גרסה כזאת. בינתיים הכריז האולפן שאם מישהו ירצה ליצור פורט של המשחק לקונסולה, הם לא יביעו התנגדות. אבל אחרי הביקורות המזעזעות שהושמעו על הרמה הטכנית של הפורט שבוצע לקופסא הכתומה, לא היינו ממליצים לכם לחכות בקוצר רוח.