הביתן הישראלי בתערוכה בברצלונה (צילום: אסף שילה‎ ישראל סאן)
מתוך תערוכת הסלולר | צילום: אסף שילה‎ ישראל סאן

מחר תנעל בברצלונה תערוכת הסלולר הגדולה והחשובה בעולם. בכך גם יגיע לסיומו מאמץ שערך כשנה, שבו תואמו מפגשים עסקיים בין ענקי התקשורת ומפעילי התקשורת הגדולים בעולם לבין עשרות החברות הישראליות. את המאמץ הובילו מכון היצוא והנספחים המסחריים של מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

המפגשים העסקיים נערכו בביתן מכון היצוא כאשר לכל חברה נקבעו כ-30 פגישות. כך למשל, חברת קומיגו, המפתחת פלטפורמה מתקדמת לטלוויזיה ושירותים נלווים נפגשה עם עשרות מנהלי ומקבלי החלטות של ענקי תקשורת כמו ליברטי, פראנס טלקום, דויטשה טלקום ואחרים.

נתן צרור, מנהל מחלקת מערב אירופה במשרד התמ"ת ואחראי על פעילות הנספחים בתערוכה סיפר כי "השנה הושם דגש מיוחד על הבאה של מקבלי החלטות איכותיים בחברות הגלובליות הזרות". הכל מזווית הראייה של התעשייה הישראלית ומאמציה לחדור לשווקי היעד בחו"ל. ראינו תחילתן של תוצאות משמעותיות ואנחנו נמשיך במעקב אחר תוצאות הפגישות ברחבי העולם".

ביתן מכון היצוא בתערוכה משך אליו אלפי מבקרים ביום. בין האורחים הישראליים נצפה הבוקר בביתן גם נשיא וויז, הזוכה הטרי בפרס האפליקציה הטובה ביותר לשנת 2013, אורי קליין. "זו גאווה גדולה וזה מרגש מאוד", הוא סיפר, "לוקח זמן לעכל את גודל הזכייה, הפרס והמשמעות שלו". יצוין כי וויז זכתה בתחרות מול דרופבוקס, Sky Sport ו- Square. קליין מקווה כי הזכייה בפרס תגביר את שיתוף הפעולה של וויז עם שחקנים מעולם הסלולר.

פול בלום, מנהל מחקר טלקום של IBM ציין באירוע מיוחד שערכה החברה בבית הישראלי כי "האות הראשונה בשם החברה (I) מייצגת אמנם חדשנות (innovation) אולם היא יכולה לייצג באותה מידה את ישראל. בלום הוסיף וציין כי הוא לא מכיר בשום מקום בעולם היקף חדשנות כמו בישראל. לדבריו IBM מעוניינת שעל התשתיות שלה ישולבו פתרונות של חברות ישראליות והיא רואה בכך פוטנציאל עסקי רב.