אילוסטרציה (צילום: AP)
האם מותגי אופנה יצליחו לגרום למשקפי גוגל להפוך לאביזר נפוץ? | צילום: AP

לאחר ניסיונה של גוגל לנפץ את התדמית של המשקפיים החכמים שלה כאביזר אח-גדול לגיקים, אמש הכריזה החברה על שיתוף פעולה מיוחד עם יצרנית מסגרות המשקפיים האיטלקית הבינלאומית Luxottica, העומדת בין היתר מאחורי מותגים מוכרים בתחום המשקפיים, כגון Oakley ו-Ray Ban.

נראה כי גוגל מנסה למשוך מותגים מוכרים ונחשבים בתחום, על מנת להנגיש את ה-Glass לכמה שיותר אנשים. העסקה חשובה מאוד עבורה לקראת השקה רשמית קרבה של המשקפיים החכמים, המתוכננת לקרות, על פי הדיווחים, לקראת סוף השנה הנוכחית.

בהודעה הרשמית שפרסמה גוגל בחשבון הגוגל+ הרשמי של פרויקט Google Glass, היא מסרה כי ״ערוצי ההפצה הקמעונאיים והסיטונאיים של Luxottica ישרתו אותה גם כאשר נהפוך את Glass להיות זמין עבור יותר אנשים״. נכון לעכשיו, הדרך היחידה לרכוש את המשקפיים של גוגל היא באמצעות הזמנה של חבר או מכר המשתתף בפרוייקט ה"סיירים" של גוגל תמורת 1,500 דולר. סביר להניח כי שיתוף הפעולה יגרום לכך שבסניפים מיוחדים של Luxottica וחנויות מיוחדות של Oakley ו-Ray Ban יוצעו למכירה משקפי Google Glass עם מסגרת מותאמת אישית של המותגים הללו.

וגם:
>> מחשב מסלול אינסופי: התקפת סייבר מדומה על Waze יצרה פקקים פקטיביים
>> פיתוח חדש: כריות אוויר במעיל מיוחד לרוכבי האופנוע

ראוי לציין כי גוגל כבר הספיקה להשיק מסגרות מבוססות טיטניום משלה בארבעה סגנונות, פרי פיתוח של הצוות הפנימי העומד מאחורי המשקפיים. כל המסגרות שהושקו עשויות מטיטניום, מתכת קלת משקל שמאפשרת לשמור על המשקפיים קלים. מי שירכוש אותן יקבל אותן עם עדשות ללא מרשם, המתאימות למי שלא צריך להרכיב משקפיים, בעוד המשתמשים הנזקקים לכך יוכלו, לאחר הרכישה, לקחת את העדשות הללו לאופטיקאי הקרוב ולהתאים אותן למרשם המשקפיים שלהם.

למרות זאת, נכון לעכשיו Google Glass הוא לא הפריט הכי אופנתי שאני יכול להצביע עליו מבין מבחר הבגדים ופריטי הלבוש השונים שלי. יכול בהחלט להיות, שהשפה האופנתית של Oakley ו-Ray Ban היא זו שתגרום למשתמשים, בעיקר הצעירים שבינינו, לרכוש את המשקפיים של גוגל למרות חששותיהם, במידה והמשקפיים יהיו זמינים לרכישה במחיר שפוי. אך ישנו חשש קטן כי השפה האופנתית של Ray Ban ו-Oakley יהפכו את המשקפיים לבולטים אף יותר ממה שהם היום, ולא בטוח שזה מה שבגוגל מעוניינים להשיג.

הכתבה התפרסמה במקור באתר Geektime