שוק הסמארטפונים העולמי ממשיך להתאושש לאור החיסונים, והיצרנית שיאומי קוצרת את הפירות. לפי דו"ח שפרסמה חברת חקר השוק Canalys בסוף השבוע (חמישי), היצרנית הסינית התמקמה לראשונה במקום השני – ומתהדרת בנתח שוק של 17 אחוזים.

על פי הנתונים, ברבעון השני של שנת 2021 נהנתה שיאומי מעלייה של 83 אחוזים במכירות ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. בכך היא עקפה שוב את אפל, שהסתפקה בצמיחה של אחוז בודד ונתח שוק כולל של 14 אחוזים. במקום הראשון נמצאת סמסונג, שמכרה כ-15 אחוזים יותר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ומחזיקה בנתח שוק כולל של 19 אחוזים. בסך הכל, כך מדווחים ב-Canalys, צמח שוק הסמארטפונים ב-12 אחוזים. את המקום הרביעי והחמישי תפסו המותגים הסיניים Oppo ו-Vivo, ששייכים לקונגלומרט BBK אלקטרוניקה.  

לפי בן סטנטון, מנהל המחקר ב-Canalys, שיאומי רשמה זינוק מרשים של 300 אחוזים במכירות במדינות אמריקה הלטינית. בהמשך, מכירותיה ביבשת אפריקה עלו ב-150 אחוזים, ובאירופה היא התחזקה ב-50 אחוזים. "שיאומי מרחיבה במהירות את עסקיה הבינלאומיים, וככל שהיא גדלה, כך היא מתפתחת. היא משנה כעת את המודל העסקי שלה מחברה שקוראת תגר לחברה שלטת (...) מחיר המכירה הממוצע שלה נמוך ב-40 עד 75 אחוזים ביחס לסמסונג ולאפל בהתאמה, כך שאחת המשימות החשובות עבור שיאומי היא להגדיל את המכירות של מכשירי הדגל שלה, כמו Mi 11 Ultra".