אנחנו בישראל רגילים לקבל מוצרי אלקטרוניקה באיחור לעומת שאר העולם. אך הבוקר השתנו החוקים, כאשר ישראל הפכה למדינה הראשונה בה הושק אחד המכשירים המדוברים בעולם באופן רחב. המכשיר הזה הוא OnePlus 2, הסמארטפון השני של יצרנית הסלולר הסינית הצעירה OnePlus, והוא יעלה 2,500 שקלים.

קארל פיי, מייסד OnePlus
קארל פיי, מייסד OnePlus, באירוע ההשקה ביפו

האירוע הבלתי רגיל לווה גם בנוכחות של בכירי החברה הסינית, המייסד קארל פיי ומנהל הפיתוח העסקי סטיבן וונג, שהכריזו על הקמת OnePlus ישראל. החברה החדשה תופעל על ידי C-Data, שנבחרה למשווקת הרשמית של OnePlus בארץ, בתיאום ושיתוף פעולה הדוק עם החברה הסינית. זאב רוזנקרנץ, סמנכ"ל C-Data, אמר באירוע כי "זוהי הבעת אמון והערכה אדירה לנו ולצרכנים בישראל, שהחברה בחרה בנו ובמדינת ישראל להיות הראשונים לבחינת שיטת עבודה ושיטת שיווק שונות מאלו שהיא מקיימת כרגע".

עד כה, נמכרו מכשירי החברה בעולם במתכונת של הזמנות: גולשים יכלו להירשם באתר החברה ולהתעניין ברכישת המכשיר, ובכל פעם שיצא מלאי מכשירים מהמפעל קיבלו גולשים שנרשמו מראש 24 שעות לבצע את הרכישה - או שהמכשיר יועבר לגולש הבא שממתין לרכוש אותו. באירוע ביפו הסביר פיי כי בדרך זו הצליחה החברה למכור את מלאי המכשירים בזמן קצר ולא נזקקה לתחזק מחסני מלאי גדולים לאורך זמן.

הסיבה שישראל נבחרה למדינה הראשונה בה יימכרו המכשירים ברשתות האלקטרוניקה, לדברי וונג, היא שילוב של התלהבות ישראלית מ-OnePlus (ישראל היתה השנייה בעולם בחיפושים אחר מוצרי החברה ביחס לגודל האוכלוסייה) עם נטייה ישראלית לא לרכוש ברשת, אלא לרצות להגיע לחנות פיזית, לנסות את המכשיר ולרכוש אותו במקום. טענה זו עומדת בסתירה עם נתונים שהציגה חברת איביי אתמול (ב') ולפיהם הקהל הישראלי קונה יותר ויותר ברשת בשנים האחרונות, ושסמארטפונים היא הקטגוריה הפופולרית.

וונג ציין כי גם בהודו נמכרים מכשירי החברה בחנויות, אך במתכונת שונה מעט, וכי מתכונת המכירה בישראל מהווה ניסוי שבכוונת החברה להרחיב למדינות נוספות, אם יצליח.

סקירה One Plus 2 (צילום: אהוד קינן, NEXTER)
OnePlus 2 | צילום: אהוד קינן, NEXTER

המכשיר הראשון של החברה שמשווק בארץ באופן כזה הוא OnePlus 2, הסמארטפון השני שלה, אותו היא מגדירה כמכשיר שמייתר את הסמארטפונים היקרים (Flagship Killer). הוא מגיע עם מפרט מתקדם למדי, הכולל מעבד מתומן-ליבות מתקדם של קואלקום, זיכרון עבודה בנפח של 4 גיגה-בייט (אחד משני המכשירים היחידים בעולם עם זיכרון בנפח כזה), מסך בגודל 5.5 אינצ' וברזולוציית Full HD, מצלמות עם חיישני 13 מגה-פיקסל מאחור ו-5 מגה-פיקסל מלפנים, סוללה בקיבולת של 3,300 מיליאמפר/שעה וחיישן טביעות אצבע.

הסמארטפון מריץ את מערכת ההפעלה Oxygen OS של החברה, המבוססת על אנדרואיד 5.1, אך באירוע הבהיר פיי כי לדעתו היא שווה ברמתה לאנדרואיד 6, שכן היא כוללת תכונות רבות שהגיעו למערכת ה"טהורה" של גוגל רק בגרסה 6, שהוצגה לאחרונה וצפויה להגיע למכשירים שונים במהלך השנה הקרובה. הוא הכריז כי מספרי הגרסה איבדו כל משמעות אך הוסיף כי החברה תעדכן את המערכת שלה בשנה הבאה עם תכונות נוספות מהגרסה האחרונה של אנדרואיד.

המכשיר ישווק בישראל בגרסה בעלת נפח אחסון פנימי של 64 גיגה-בייט, במחיר מומלץ של 2,500 שקל. זהו מחיר גבוה משמעותית ממחירו של המכשיר ברכישה ישירה מאתר החברה - 390 דולר (כ-1,500 שקל). פיי נשאל על כך במהלך האירוע, במיוחד לאור המבצע של אתר ChinaBuy, שמוכר את המכשיר ב-1,760 שקל לפני מיסים (כ-2,370 שקל אחרי מיסים). הוא הבהיר כי ChinaBuy אינה משווקת מורשית של המכשיר אלא מוכרת מלאי שנרכש בסין. הוא הדגיש שרק מי שירכוש את המכשיר בחנויות המקבלות אותו מ-C-Data יקבל אחריות יצרן לשנה במעבדות DCS, אם כי יש לציין כי ChinaBuy מספקת שירות אחריות משלה במעבדות סלדון.