דגל פייסבוק (צילום: istockphoto)
בדרך לכבוש עוד יעד? | צילום: istockphoto
כפתור הלייק של פייסבוק ממשיך להתרחב ברשת: פייסבוק התחילה בשבוע שעבר בניסוי להכנסת כפתור ה-Like לבאנרים מחוץ לאתר פייסבוק עצמו. הניסוי יצא לדרך עם חברת המשקאות Mountain Dew וצפויה להצטרף אליו גם קמעונאית הביגוד JC Penney.

המשמעות היא, שתוכלו לגלוש באתר חדשות, ללחוץ על "לייק" על גבי המודעה, ולקבל את אותו אפקט מוכר מלחיצת לייק על כתבה: יהיה עדכון על הקיר שלכם, בזרם העדכונים של חבריכם ועל הבאנר עצמו תוכלו לראות מי עוד מבין חבריכם אהב אותו. כל זאת, כאמור, בלי לגלוש בפייסבוק עצמה. נכון להיום, פייסבוק מאפשרת כלים חברתיים שונים למפרסמים בתוך האתר, אולם זהו ניסוי רשמי ראשון באתרים חיצוניים.

בינתיים מדובר בתהליך ראשוני ומסורבל יחסית, אבל בעיני רבים הוא מסמן את הצעד הראשון של פייסבוק בדרך להקמת רשת פרסום משלה, שתתחרה ברשתות של ענקיות אינטרנט כמו יאהו וגוגל. כשפייסבוק השיקה את כפתור הלייק לראשונה, באפריל 2009, היו הערכות כי רשת פרסום כזאת היא הצעד המתבקש הבא. כעת, כאמור, נראה שפייסבוק אמנם פועלת בכיוון הזה. נכון להיום, הרשתות המשתתפות בניסוי אינן משלמות עבור הכלי החדש, אך פייסבוק מתכוונת להשיק מודל תשלומים כאשר הכלי יושק למפרסמים נוספים. 

למי ששכח נזכיר, כי כפתור הלייק של פייסבוק הוטמע בכ-50 אלף אתרים כשבוע לאחר שהושק לראשונה. אם המודעות בניסוי הנוכחי יזכו להצלחה, יכולה להיות לכך השפעה גדולה על עתיד הפרסום, וכמובן - על מעמדה של פייסבוק עצמה.