עם ארבעה מיליון משתמשים ישראלים בחודש, פייסבוק חנכה הבוקר את משרדיה החדשים בשדרות רוטשילד בתל-אביב. הנהלת פייסבוק ישראל הודיעה באירוע שהחברה תגייס השנה כ-40 עובדים ישראלים, מתוכם 30-25 למרכז הפיתוח של החברה וכעשרה עובדים נוספים לפעילות בתחום הפרסום. במקביל לפתיחת המשרדים החדשים בפייסבוק, החברה מחזקת את קשריה עם סטארט-אפים ישראלים וחברות בתחום מוצרי הצריכה ואף חנכה פעילות שמכונה Gym שמטרתה להכשיר מפרסמים לשימוש בפלטפורמות של החברה.
עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל שמנהלת את הפעילות מול המפרסמים הישראלים, חשפה מספרים בנוגע לאימוץ השימוש הנרחב ברשת החברתית על ידי ישראלים: בישראל 4 מיליון משתמשים בפייסבוק בחודש, מתוכם 3.5 משתמשים במובייל, 3 מיליון משתמשים ביום שנכנסים לרשת בממוצע 15 פעמים ביום. 70% ממשתמשי האינטרנט בישראל רשומים בפייסבוק.
רואי טיגר, מנכ"ל מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל, סיפר שהמהנדסים הישראלים שותפים לאחד מפרויקטי הדגל של החברה ואחד ממנועי הצמיחה שלה -Internet.org, יוזמה שמטרתה להביא גישה לאינטרנט לאוכלוסיית העולם שעדיין לא מחוברת לרשת. "כמעט 7 מיליון אנשים השתמשו לראשונה באינטרנט בזכות השירות שלנו - אלה שבעה מיליון אנשים שהשפענו עליהם.
ההישגים של הפרויקט הם חלק ממה שגורם לפייסבוק להמשיך להשקיע במשרד בישראל" אמר טיגר הבוקר באירוע עם עיתונאים. פרויקט נוסף שפותח על ידי מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל הוא Safety Check שנועד לאפשר לאנשים שנמצאים באיזורי אסון לעדכן במהירות על מצבם. "המשרד הולך לגדול ב-50% בשנה הקרובה - נגייס 25-30 אנשים - כולל מהנדסים, מנהלי מוצר ומעצבים. מדהים ונדיר לראות את ההשפעה של המרכז בקנה מידה עולמי", אמר טיגר.
סופר-תאני התייחסה לחשיבות שפייסבוק רואה בשוק הישראלי, למרות מימדיו הקטנים יחסית. "היו המון ציפיות לפייסבוק מהמשרד בישראל ומהשוק הישראלי. אנחנו עדיין נמצאים בשנה הראשונה של הפעילות" אמרה סופר-תאני וציינה שהחברה מעסיקה היום כ-20 עובדים שמטפלים בשוק הישראלי - מהמשרד בתל-אביב ובדבלין - ושעד סוף השנה מספרם יגיע ל-30. "יש המון סיבות למה ישראל, מדינה קטנה, מייצגת כזו הבטחה לפייסבוק. זה משהו שקשור לתרבות כאן. פייסבוק היא חברה שרצה מהר, שוברת גבולות ולא מפחדת לטעות ולהכשל. הדברים האלה מתארים גם את השוק הישראלי, החברות והאנשים כאן. פייסבוק פגשה כאן אנשים שהם בול כמוהה. זה מאפשרת סינרגיה ויכולת לייצר שיתופי פעולה שאנחנו רק רואים את ההתחלה שלהם", אמרה סופר-תאני.
פייסבוק עובדת בישראל עם סטארט-אפים מקומיים שפונים לשוק הגלובלי בתחומים כמו גיימינג, שירותים פיננסים ותיירות. כמו כן, היא עובדת מול המפרסמים המסורתיים - חברות גדולות שפונות לשוק המקומי.
פורסם במקור ב-Themarker
עוד ב-Themarker: