בשבועות האחרונים, יותר ויותר צרכנים שרוכשים מכשירי אנדרואיד יד שנייה או מבצעים איפוס למכשירים האישיים שלהם נתקלים במכשול לא צפוי: אחרי איפוס המכשיר, מופיע מסך שמבקש מהם לאמת את חשבון הגוגל אליו מקושר המכשיר. בלי זה – אין להם שום אפשרות להשתמש במכשיר. במקרה שמדובר במכשיר יד שנייה ואין אפשרות לקבל את הסיסמה מהמוכר, או לחלופין אם מדובר בחשבון ישן שהסיסמה אליו הלכה מזמן לאיבוד – המכשיר הופך למשקולת נייר יקרה. לא נעים.

מסך איפוס נתוני יצרן בגלקסי (צילום: יאיר מור, NEXTER)
כפתור איפוס לנתוני יצרן במכשיר גלקסי | צילום: יאיר מור, NEXTER

אם זה נשמע לכם כמו באג - זו דווקא תכונה מכוונת, אותה הוסיפה גוגל למערכת האנדרואיד החל מגרסה 5.1 כדי להגן מפני גניבות. ברגע שהמכשיר הופך ללא שימושי אחרי איפוס, ערכו עבור הגנבים יורד משמעותית, שכן הם יתקשו מאוד למכור אותו. אפל משתמשת באמצעי הגנה דומה במכשירי ה-iPhone שלה, והתוספת של הפיצ'ר הזה באנדרואיד היא סוג של יישור קו.

עוד ב-TGspot:

הבעיה היא שלקוחות רבים שאינם יכולים להשתמש במכשירים ששילמו עליהם לא ממש מתעניינים בסיבה, ופשוט רוצים לפתוח אותם. החדשות הטובות הן שזה אפשרי; הרעות הן שזה ממש לא פשוט, ומצריך בדרך כלל פנייה למעבדת סלולר מוצלחת (או ידע נרחב בתהליכי root ועריכת קבצי מערכת).

לפיכך, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מסך האימות האימתני הוא פשוט מודעות לקיומו והיערכות בהתאם. קונים מכשיר יד שנייה? אל תסכימו לשלם עליו עד שאתם רואים שהוא עובד כמו שצריך גם אחרי איפוס. רוצים לבצע איפוס למכשיר האישי שלכם? ודאו קודם שאתם זוכרים את סיסמת הגוגל שלכם (עצה טובה לכל יום ומצב – אל תשכחו את סיסמת הגוגל שלכם).

לכתבה המקורית ב-TGspot