גוגל מתכוננת לפרק את הרשת החברתית הכושלת שלה, גוגל+, כך עולה משורת התבטאויות של בכיריה בשבוע האחרון.

אין תמונה
על המצבה ייכתב "לא היתה חברתית מספיק". גוגל+

הבוקר (ב') הודיע בראדלי הורוויץ, סגן נשיא בחברה, דרך פרופיל הגוגל+ שלו: "רק רציתי לאשר שהשמועות נכונות - אני נרגש לנהל את מוצרי Google Photos ו-Google Streams! חשוב לי שהשינויים האלה יובנו כהלכה כשיפורים חיוביים גם למוצרים שלנו וגם לדרך שהם יכולים להגיע למשתמשים".

הורוויץ יורש בתפקיד את דייויד בסבריס, שנכנס אליו רק באפריל 2014 אך לא הצליח לשפר את מעמדה של המתחרה הגוגלית לפייסבוק. לפי טק-קראנצ', כמחצית מצוות הפיתוח של גוגל+ פרש בשנה האחרונה מגוגל בעקבות מורל ירוד מחוסר יכולתה להתחרות ברשת החברתית הגדולה בעולם.

הצעד מגיע ימים בודדים לאחר שבראיון לפורבס אמר בכיר אחר בחברה, סונדאר פיצ'אי, כי "אני חושב שבאופן מוגבר תראו אותנו מתרכזים בתקשורת, תמונות ועדכוני גוגל+ כשלושה אזורים נפרדים במקום כאזור אחד". ניסוח ההודעה של הורוויץ הבוקר, המשמיט לחלוטין את השם גוגל+, מלמד כי החברה לא רק מפרידה את האזורים של הרשת החברתית אלא מתכוונת לפרק אותה לחלוטין ולהפוך אותה לכמה מוצרים נפרדים.

הצעד הראשון בכיוון זה בוצע כבר בשבוע שעבר, עם השקתה מחדש של אפליקציית Hangouts - ענף ה"תקשורת" של גוגל+, כשירות נפרד לצ'ט ולשיחות מולטימדיה.