אישה בפייסבוק (צילום: Chris Jackson, GettyImages IL)
צילום: Chris Jackson, GettyImages IL

פייסבוק החלה לבדוק פיצ'ר חדש שיאפשר למשתמשי האפליקציה של החברה לתזמן את תאריך המחיקה של הפוסטים שפרסמו. כלומר, מייד עם פרסום הסטטוס, התמונה או הקישור, יוכלו המשתמשים להגדיר מתי הפוסט ישמיד את עצמו, ויעלם מהפיד כלא היה.

לפרסם או למחוק, זאת השאלה

על פי הדיווח המגיע מ-The Next Web, דובר מטעם פייסבוק מאשר שהחברה אכן החלה לבדוק את האפשרות עבור קהל משתמשים מצומצם הגולש ברשת החברתית באמצעות אפליקציית iOS, שכאמור תאפשר להם לתזמן את המחיקה. המשתמשים יוכלו לבחור פרק זמן המתחיל משעה אחת לאחר הפרסום ועד שבעה ימים.

למרות שההסרה של הפוסט מהטיימליין של המשתמשים תהיה מיידית, הדיווח מבהיר כי יכולים לעבור 90 ימים נוספים עד שהסטטוס ימחק לחלוטין גם משרתי החברה ומשרתי הגיבוי שלה. אין זה מפתיע שפייסבוק בוחנת אפשרות חדשה למשתמשיה, שכן עושה זאת בתכיפות, אך אנו חייבים להודות שאפשרות המחיקה הנוכחית גרמה לנו להרים גבה.

אנו לא יכולים לחשוב על מקרים בהם המשתמשים ירצו לקבוע מראש שפוסטים מסויימים שלהם יימחקו. במידה ומדובר במתיחה של משתמש על חברו, במהלכה פרץ לו לחשבון והשאיר הודעה מביכה, בוודאי יעדיף שזאת תשאר ותמשיך להתנוסס בראש הטיימליין שלו, במקום שתעלם כאילו לא הייתה.

גם בתחום התחרויות, דף מותג יעדיף להשאיר את הפרסום גם אם כבר אינו רלוונטי, על מנת לצפות בתגובות הטובות ביותר, להראות למשתמשים החדשים המצטרפים לדף ששווה להם לעקוב וכמובן, על מנת לבחור את המנצח הראוי ביותר מבין המגיבים.

מתכננת לוותר על אפליקציה דומה?

במידה שהקונספט הזה נשמע לכם מוכר אין זה מפתיע, כבר תקופה ארוכה שפייסבוק מנסה להכנס לשוק עם אפליקציה שתציע תחרות ל-Snapchat, ותאפשר למשתמשים לשתף הודעות, סטטוסים ותכני מדיה לפרק זמן מוגבל. לאחר שלא הצליחה לתפוס את תשומת לב המשתמשים באמצעות אפליקציות זהות, "התפשרה" על אפליקציה דומה בשם Slingshot אותה הציגה ביוני האחרון, המציעה שימושיות דומה.

סלינגשוט מאפשרת למשתמשים לשתף תכנים עם חבריהם, כשיכולים לבחור להציג אותם רק במידה וחבריהם יסכימו לשלוח סטטוס, תמונה או תוכן אחר בתמורה. בניגוד לסנאפצ'אט, באפליקציה של פייסבוק לא קיים אלמנט זמן המוחק את ההודעה לאחר הקריאה, כך שלא מדובר במוצר זהה.

עם זאת, הפיצ'ר הנוכחי אותו החלה החברה לבחון מוכיח שפייסבוק עדיין מעוניינת לנסות ולהכנס לשוק "הסטטוסים הנמחקים", כשכעת החליטה לעשות זאת באמצעות המוצר החזק ביותר שלה: הרשת החברתית עצמה. האם המשתמשים יתלהבו מהקונספט שיאפשר להם לתזמן את מחיקת התכנים שלהם מהפיד? האמת היא שאנחנו בספק, אבל לפייסבוק יש את האמצעים לבדוק כל פיצ'ר חדש שרק תרצה, כך שיכולה להרשות לעצמה להכשל גם הפעם.

הכתבה פורסמה במקור ב-Geektime
Gamba הישראלית מגייסת 1.4 מיליון דולרים [גיוס]
Apple Watch: הקלאסי, הספורטיבי ומצופה הזהב