המשחק:  Day One: Garry's Incident
צילום מסך מתוך המשחק

ג'ון ביין, הידוע בכינוי Totalbiscuit, הוא מבקר משחקים מצליח למדי, עם למעלה ממיליון מנויים בערוץ היוטיוב שלו. Day One: Garry's Incident הוא משחק שהתחיל את דרכו באתר גיוס ההמונים עלום השם Kicktraq שזכה לביקורות איומות – הציון המבוסס על דירוגי המשתמשים ב-Metacritic הוא 0.6 מתוך 10. כשביין העלה את הביקורת שלו על המשחק ליוטיוב, הוא לא תיאר לעצמו איך העניין יתפתח.

המפתחת דרשה להסיר את הסרטון

את עותק הביקורת שלו קיבל ביין ממפתחת המשחק עצמה, Wild Game Studios. הביקורת שכתב עליו הייתה, באופן לא מפתיע, שלילית. הוא לא היה הראשון לכתוב ביקורת שלילית על המשחק וגם לא האחרון. אלא שזמן קצר אחרי שסרטון הביקורת הועלה ליוטיוב הוא הוסר. הסיבה – אולפן הפיתוח הגיש תלונה על הפרת זכויות יוצרים. על סרטון ביקורת. שאת המשחק ששימש ליצירתו הם נתנו למבקר בעצמם.

וגם: 
>> מיקרוסופט עובדת על משקפי מציאות רבודה
>> חדש ובחינם: גוגל תציע לאתרים קטנים הגנה ממתקפות DDoS

לאחר שהעניין התגלה והתפרסם בטוויטר המשיך העניין להתדרדר. מסתבר שביקורות אחרות על המשחק לא הוסרו. לטענת המפתחת, הסיבה לכך היא שביין מקבל תשלום על צפיות בסרטון מיוטיוב, ולכן הוא למעשה משתמש בתוכן שהם יצרו כדי להרוויח כסף. מעניין שאתרים מסחריים אחרים לא נדרשו להסיר את הביקורות שלהם, למרות שגם הם מרוויחים כסף מהעניין.

אבל זה לא הכל. מסתבר שמישהו גם רוצה לגרום למשחק להיראות טוב יותר ממה שהוא באמת ומעלה ביקורות משתמשים מזוייפות לאתר Metacritic. מספר המשתמשים שהעלה וריאציות (ובמקרים לא מעטים אפילו לא וריאציות אלא סתם העתקה והדבקה) של ביקורת בנוסח "אהבתי את הרעיונות במשחק, יצירת החפצים נחמדה, יש מעט מאוד באגים, המשחק נראה יפה מאוד אבל אהבתי בעיקר את האלמנטים של ההישרדות" מפתיע, אבל לא מספיק בשביל להעלות את הציון לתחום שבו הוא ייחשב לסתם משחק גרוע ולא ממש מביך.

הסיפור הזה צריך להדאיג את כולנו. נכון, החברה שבסיפור הזה נתפסה ובסופו של דבר נגרם לה נזק תדמיתי חמור בהרבה מזה שהייתה גורמת ביקורת שלילית אחת, או אפילו הביקורות השליליות הרבות שנכתבו על המשחק שלה. אבל מה יהיה כשחברה שתעשה דבר דומה לא תיתפס? נקווה שכמה שיותר חברות ילמדו את הלקח הנכון מהסיפור הזה ויתאמצו להוציא משחקים טובים שלא יצריכו התנהגות פסולה שכזאת, אבל אין לי ספק שיהיו גם חברות שיפנימו את הלקח הלא נכון, והוא שכשמוחקים ביקורות ומזייפים ביקורות חיוביות, הכי חשוב זה לא להיתפס.

הכתבה המקורית התפרסמה באתר Geektime