אם יש נושא אחד שהוא קונצנזוס בישראל הוא בעיית הפקקים במדינה, במיוחד בגוש דן. בזמן שהמדינה עושה מעט מדי ובאיחור גדול מדי, האזרחים מנסים להתאים את עצמם לסיטואציה ולשנות את הרגלי התנועה שלהם כך שיוכלו גם לזוז ממקום למקום. בהתאם לשאר העולם, גם בישראל הכלים החשמליים הופכים ליותר מרק "מוצר ירוק", קורקינטים חשמליים, אופנועים חשמליים וגם רכבים חשמליים נכנסים יותר לשוק בתור תחליף זול וקל לניוד.

כעת קבוצת קריסטלינו מרחיבה את חטיבת התחבורה הזעירה שלה, xi mobility, עם מותגי קטנועים, אופנועים ורכבים חשמליים זעירים חדשים. בימים אלה הם חונכים את אולם התצוגה הראשון שמוקדש לכלים חשמליים בלבד ברחוב המסגר בתל אביב. המתחם מתפרש על שטח של 1,000 מ"ר ומציג כלים של כמה חברות חדשות לשוק הישראלי: SUPERSOCO, Doohan, Tromox, Laveng ו-Silence, זאת בנוסף לחברות הוותיקות יותר, INOKIM, Rider, Magnum ועוד.

אולם התצוגה של קבוצת קריסטלינו (צילום: יונתן אפולט)
אולם התצוגה של קבוצת קריסטלינו | צילום: יונתן אפולט

בין המוצרים שניתן למצוא באולם ישנם קורקינטים, אופניים אבל גם אופנועים, שאומנם מצריכים רישיון אבל משתמשים בסוללות חשמליות שניתן לשלוף ולקחת הביתה ואיתם תוכלו לנסוע במהירות של מעל 115 קמ"ש. המחירים בהתאם, הקורקינטים הזולים יעלו קצת יותר מ-1,000 שקל, אך האופנועים יכולים להגיע גם ל-33,000 שקל.

אופנוע SILENCE S01​ (צילום: יונתן אפולט)
אופנוע SILENCE S01​ | צילום: יונתן אפולט

הבעיה הגדולה של האופנועים, למרות שהם עובדים על חשמל ולא מסוגלים להגיע למהירויות גבוהות במיוחד, היא הצורך ברישיון. בניגוד לכמה מדינות באירופה, שם רישיון הנהיגה תקף גם לחלק מהאופנועים, בישראל ישנו צורך להוציא רישיון מיוחד לאופנוע, וכך נוספת בירוקרטיה למי שרוצה לעבור לאופנוע חשמלי.

Super Soco TC MAX (צילום: יח"צ)
Super Soco TC MAX | צילום: יח"צ

גולת הכותרת עדיין לא הגיעה לישראל - בסביבות חודש אוגוסט צפוי להגיע רכב חשמלי בשם SILENCE S04, בשיתוף עם חברת סיאט הספרדית, שעובד על בטרייה נשלפת. הטווח המירבי שלו יהיה 149 ק"מ והמהירות רק 90 קמ"ש, כך שלא ממש תוכלו להשתמש בו בנסיעות בינעירוניות, אבל הוא יהיה מושלם בתוך העיר. הוא יעלה 79,900 ש"ח, והוא כל כך קטן שייתכן ותצליחו למצוא איתו חנייה בתל אביב.

רכב חשמלי silence s04 (צילום: יח"צ)
רכב חשמלי silence s04 | צילום: יח"צ