האינטרנט שוב איטי? במקום להתקשר שוב לספקית האינטרנט ולחברת התשתית ולהתלונן, למה שלא פשוט תיתנו למחשב לעשות את זה במקומכם? זה מה שעשה גולש מארה"ב שקורא לעצמו אלכסיי: הוא קנה מחשב זול מסוג ראספברי פיי וכתב תוכנה קטנה שמבצעת בדיקות מהירות בכל כמה דקות - וכשהמהירות יורדת מאוד היא מצייצת על כך בטוויטר עם תיוג של החברה.

צועק בטלפון (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
לא צריך להתקשר. אבל אף אחד גם לא במת יענה. אילוסטרציה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

התוכנה פעלה במשך 3 חודשים ושלחה בזמן הזה 16 ציוצים אוטומטיים על מהירויות של פחות מ-50 מגה-ביט לשנייה - שליש מה-150 מגה-ביט עליהם משלם אלכסיי. השיא היה ב-1 בינואר, כשמהירות ההורדה שנמדדה היתה 2 מגה-ביט בלבד - 1/75 מהמהירות המובטחת ומהירות שכלל לא נמכרת היום בישראל.

בדוגמה ששיתף אלכסיי ניתן לראות שבמהלך יממה אחת יורדת המהירות שלו 6 פעמים אל מתחת לרף, מתוכן 5 פעמים מגיעה המהירות אל מתחת ל-30 מגה-ביט - המהירות כמעט הכי נמוכה שנמכרת בארץ (המהירות הבסיסית בישראל כיום היא 12 או 15 מגה).

אתמול (א') הוא סיפר על הניסוי שלו ב-Reddit וציין כי לכאורה הוא בצליח - בכל פעם שהמחשב צייץ, ענתה לו החברה והציעה עזרה, אך לדבריו, "בחרתי לא לספק להם את פרטי החשבון או הכתובת מפני שאינני רוצה לקבל יחס מועדף (כמתלונן סדרתי); לכל הלקוחות מגיע לקבל את המהירויות שהם מפרסמים, לא רק לאלה שיכולים להתלונן על השטויות שלהם".

עד מהרה הפך הפוסט של אלכסיי לאחד הפופולאריים באתר הקהילות, עם כ-7,500 דירוגים, יותר מ-3,000 תגובות עד כה. גולשים רבים גם ביקשו ממנו לפרסם את קוד התוכנה בה השתמש לדיווחים האוטומטיים - והוא אכן פרסם אותו באתר Pastebin. נראה היה שהיכולת לקבל יחס מהחברה קסמה ללקוחות רבים ולא כל כך מרוצים.

אבל עד מהרה התגלה שאולי הניסוי לא כל כך מוצלח: אתר The Next Web פרסם את הסיפור וזכו תוך 50 דקות לתגובה מהחברה - שכתבה "אני בהחלט יכול לסייע לכם בבעיות חיבור האינטרנט שלכם, אנא שלחו לי הודעה פרטית עם פרטי החשבון או מספר הטלפון? וויל".

 

מובן מאליו שאף וויל לא שלח את הציוץ. בדיוק כמו הציוצים ששלח אלכסיי באופן אוטומטי, גם התגובות של קומקאסט נשלחות אוטומטית על ידי תוכנת מחשב שסורקת את טוויטר בחיפוש אחר תלונות על השירות של החברה.

ואם נראה לכם שעצם המענה, גם אם הוא ממוחשב, עדיף על חוסר מענה מוחלט - אתם פשוט לא מכירים את הסיפורים על קומקאסט, שגורמים אפילו לכמה מהמקבילות הישראליות להישמע כמו מומין-אמא. זוהי אחת החברות השנואות בעולם, שלקוחותיה מספרים על זוועות כמו שיחה של 20 דקות במהלכה מסרב נציג החברה לנתק לקוח; לקוח שפוטר מעבודתו לאחר שקומקאסט התקשרה לחברה בה עבד וטענה כי הוא מנסה לנצל את מקום העבודה (לקוח גדול של החברה) כדי לסחוט אותה; אדם שנאלץ למכור את ביתו החדש לאחר שהתברר שהוא אינו מחובר לתשתית של החברה, למרות שהחברה הבטיחה שכן; חשבונית ששם הלקוחה הופיע בה כ"חלאה בראון" (מקרה דומה לזה היה גם בישראל); לקוח שגילה שחויב על ביקור טכנאי למרות שהובטח לו שלא ישלם עליו, ובסוף זוכה רק בגלל שהקליט את השיחה ואיים לתבוע; לקוחה שהתקשרה לבטל את השירות ונדהמה לשמוע שרק בעלה - שמת כמה חודשים קודם לכן - יכול לעשות זאת; לקוח שהתנתק וחויב על "ציוד שלא הוחזר" למרות שצילם את ההחזרה ושמר על הקבלה, ולבסוף פוצה רק לאחר שסיפורו הפך ויראלי ברדיט; ולקוח אחד שביקש להתנתק, התבקש להמתין למחלקה אחרת ולאחר 3 שעות גילה שהמוקדנים כבר הלכו הביתה והוא ממתין סתם. רק לאחר שהעלה סרטון של התקרית ליוטיוב וצבר מיליון וחצי צפיות הוא נותק מהשירות בתוספת התנצלות של החברה.