שיכורה מעל הראש4444 (תמונת AVI: עדי אשכנזי)
שותה בשביל שניים? | תמונת AVI: עדי אשכנזי

אופרות הן לא בדיוק נושא נפוץ בערוץ הדיגיטל של mako. אבל כשמדובר באופרה שעוסקת בהתמכרות לאינטרנט שהופכת לטירוף, זה כבר מתחיל להיות מעניין. האופרה הזאת אינה חדשה, אך הוצגה לראשונה בניו יורק בסוף השבוע שעבר, ועוררה מחדש את עניין המבקרים והתקשורת. האופרה, שנקראת Las Horas Vacías ("השעות הריקות"), עוסקת בפן מודרני של הטירוף - טירוף שמתחיל כאובססיה לאינטרנט.

גיבורת האופרה היא אישה מתוסכלת מעבודתה, שמתחילה לנהל רומן באינטרנט, שכולו מתרחש בחדר השינה שלה. היא "נפגשת" עם המאהב שלה מדי שבוע, מכינה ארוחת ערב, מתלבשת ומתאפרת, מוזגת יין, ורוקדת לבדה בחדר השינה שלה. אלא שהמאהב הזה דמיוני, והאישה, כפי שמתברר בהמשך, מטורפת.

יוצר האופרה, ריקרדו לורקה, סיפר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי קיבל את ההשראה למחזה בתחילת שנות ה-90, אז גר בבניין שמנוהל על ידי חברה (Co-op) בווסט וילג' בניו יורק, שקירותיו היו דקים במיוחד. הוא מספר כי אחת השכנות בבניין היתה בשנות ה-40 לחייה, לבושה בהידור, שבכל יום שישי היו כל השכנים בבניין שומעים אותה מבשלת, סועדת ארוחת ערב, מנהלת ויכוח עם האורח, ומתפייסת בחדר השינה. לדבריו, לאחר שנה שבה התקיימו מפגשים אלה בדייקנות מדי שבוע, קרא מנהל הבניין למשטרה בשל עוצמת המוזיקה. כשנכנסו השוטרים לדירה, הם גילו דירה הפוכה לחלוטין, חדר אוכל שנראה כמו שדה קרב, ואת האישה לבדה, שיכורה כלוט.

עוד אומר לורקה כי הוא יודע היטב עד כמה האינטרנט והרשתות החברתיות שבו מפתות - ומסוכנות. "כשהתחלתי לכתוב את האופרה הייתי מכור אמיתי", הוא אומר. "יכולתי להיות כל היום אונליין, בסקייפ, לשלוח הודעות טקסט. מצד אחד זה עשוי להרחיב אופקים, אבל מצד שני זה מקשה עליך להתרכז". הוא אומר כי לאחרונה מחק את החשבון שלו במייספייס ועזב את טוויטר, אבל הוא עדיין משתמש בפייסבוק ומכור, להגדרתו, ליוטיוב.