עדכון: לאחר הפרסום בסוף השבוע על הפיתוח החדשני שיזהה משתמשים שחולקים חשבונות וסיסמאות עבור שירותי תוכן, ביניהם נטפליקס, בחברה החליטו להגיב לפרסומים ומסרו: "תנאי השימוש שלנו מבהירים כי פרטי הכניסה של נטפליקס מיועדים לחברים באותו בית".

אם גם אתם משתפים את חשבון הנטפליקס שלכם עם חברים ומשפחה, יש לנו חדשות רעות. חברת Synamedia הבריטית חשפה בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס מערכת חדשה שעשויה לשים סוף לתופעה.

הטכנולוגיה החדשה תעקוב ותזהה משתמשים שחולקים חשבונות וסיסמאות עבור שירותי תוכן, כמו נטפליקס, באמצעות בינה מלאכותית. איך? על ידי למידה של המקומות בהם אתם נמצאים בדרך כלל, השעות, מה סוג התוכן בו אתם צופים ומאיזה מכשירים.

כאשר הבינה המלאכותית תזהה שמדובר באדם אחר לחלוטין היא תאפשר לחברה לחסום אתכם, או להציע לכם לשדרג את החשבון. כלומר, שתשלמו על מנוי משלכם. המטרה העיקרית של הטכנולוגיה החדשה היא להילחם בתופעת המכירה של חשבונות נטפליקס במחירים מוזלים, דבר שמביא להפסדים של מיליונים לחברה.

"הפתרון החדש שלנו מעניק למפעילות את היכולת לנקוט צעדים בנושא״, אמר נציג מטעם חברת Synamed. סקר שנערך לאחרונה מצא כי 26 אחוז מהצעירים שצופים בנטפליקס משתמשים בשם משתמש וסיסמה שקנו או קיבלו מאנשים אחרים, כך דווח ברשת פוקס.

נטפליקס לא הודיעה שתשמש בשירות, אבל ב-Synamedia אומרים כי המערכת כבר נבדקת על ידי מספר גורמים שונים, ובעתיד היא תוצע למכירה לחברות כמו נטפליקס ו-HBO.

עוד נמסר מנטפליקס כי "נטפליקס מאפשרת לחבריה להגדיר עד 5 פרופילים בכל חשבון ומגבילה את השימוש בהתקנים שיכולים לגשת אל נטפליקס בו-זמנית על-ידי תוכניות. לדוגמה תוכנית ב- 29.90 שקלים למשתמש אחד, תוכנית ב- 39.90 שקלים  ל- 2 משתמשים ותוכנית ב- 49.90 שקלים ל- 4 משתמשים כך שיש חסימה טבעית המגבילה את שיתוף החשבון".