ראש הממשלה בנימין נתניהו אולי לא נמצא בימים אלה בשיא הפופולריות שלו בישראל, אבל נראה שמעבר לים המותג "פריים מיניסטר אוף איזראל" דווקא זוכה לתשומת לב רבה. כך בכל אופן עולה מדף הפייסבוק של נתניהו המיועד לדוברי אנגלית.

וידאו שהעלה ראש הממשלה לדף הפייסבוק שלו באנגלית לפני שבוע ובו הוא שולח את תנחומיו לקהילת הלהט"ב בעקבות הטבח במועדון באורלנדו - שבו נרצחו 50 איש - זכה לנתוני חשיפה מדהימים. הסרטון רשם עד עתה 22 מיליון צפיות, 666 אלף שיתופים ו-582 אלף לייקים. בהנחה שבהפצת הסרטון לא מעורבת הפצה בתשלום, אלא נתונים אורגניים בלבד, הרי שמדובר בהצלחה ויראלית מסחררת.

לשם השוואה, הדיווח החדשותי של CNN על האירוע זכה ל-13 מיליון צפיות מאז הועלה לדף הפייסבוק של רשת הטלוויזיה, הדיווח של רשת פוקס זכה ל-5.3 מיליון צפיות, הווידאו של רשת סקיי ניוז הבריטית ל-885 אלף צפיות וקטעי הווידאו שהעלו האפינגטון פוסט והניו יורק טיימס לדף הפייסבוק שלהם קיבלו קצת פחות מ-900 אלף צפיות כל אחד.

סרטון הווידאו היחיד שמתקרב לפופולריות של דברי נתניהו – ואף עבר אותו – הוא מונולוג הפתיחה של מנחה תוכנית הלילה הפופולרית ביותר בארצות הברית, ג'ימי פאלון. דברי ההשתתפות בצער של פאלון נצפו בשבוע שחלף יותר מ-34 מיליון פעם.

לדברי שגיא חמץ מנכ"ל בלינק, הנתונים שהניב הקליפ של נתניהו "מרשימים בכל קנה מידה". לדברי חמץ, "כמו כל הצלחה אחרת של תוכן באינטרנט קשה לאפיין מרכיבים ברורים ולהצביע על מה שגרם לתוכן להפוך לסופר-ויראלי. עם זאת אפשר בהחלט להבחין בכמה נקודות חשובות, בהן עבודה נכונה מצד צוות הדיגיטל של ראש הממשלה לאורך זמן ובניית נוכחות טובה במדיות החברתיות השונות שבכל אחת מהן הוא מדבר בשפה המתאימה לה".

לדברי חמץ, מכיוון שנתניהו נחשב מומחה בינלאומי בנושא הטרור וסביב הנושא הזה הוא בנה הרבה מאוד מהתוכן שלו, כך גם מתאספת סביבו קהילה גדולה של אנשים שמתעניינים בתחום - והדינמיקה הזאת מחוללת עוד ועוד צפיות ומגבירה את הוויראליות. נקודה חיובית נוספת לדבריו, היא העובדה שהסרט עצמו קצר וממוקד, ערוך בפשטות ומדגיש את הטקסט, על רקע דמותו המוכרת של נתניהו.

פורסם במקור ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker

לפני גוגל: הישראלית שדורגה בין שש החברות החכמות בעולם
"ההיי-טק הישראלי בצומת קריטי: הזדמנות גדולה - או החמצה ענקית"