אלפא טלקום, יבואנית הסמארטפונים של היצרנית הסינית וואווי, משיקה היום בישראל את נקסוס 6P - מכשיר האנדרואיד הטהור של החברה שהוא פרי שיתוף הפעולה הראשון בין גוגל לחברה סינית.

Nexus 6P, נקסוס 6P, (צילום: יאיר מור, NEXTER)
סטמפה מגוגל. Nexus 6P | צילום: יאיר מור, NEXTER

באופן מעניין, ובניגוד מוחלט לתדמית הישנה של סמארטפונים סיניים, בחרה גוגל את וואווי דווקא כיצרנית המכשיר הגדול, המתקדם והיקר ביותר שלה השנה, וגם אחד היקרים ביותר בתולדות סדרת הסמארטפונים הממותגים של גוגל - מחירו בארה"ב נע בין 500 דולר לגרסת הבסיס עם אחסון פנימי בנפח 32 גיגה-בייט ל-650 דולר לגרסה עם 128 גיגה-בייט. המכשיר היחיד בסדרה שעלה יותר הוא נקסוס 6 של מוטורולה, שעלה 650 דולר לגרסת 32 גיגה-בייט ו-700 דולר לגרסת 64 גיגה-בייט.

נקסוס 6P מבוסס על מפרט מתקדם ביותר, הכולל מסך AMOLED בגודל של 5.7 אינצ', מעבד מתומן ליבות של קואלקום (4 ליבות במהירות 2 גיגה-הרץ ו-4 במהירות 1.55 גיגה-הרץ), זיכרון עבודה (RAM) בנפח 3 גיגה-בייט, מצלמה אחורית עם חיישן 12.3 מגה-פיקסל של סוני, מצלמה קדמית עם חיישן 8 מגה-פיקסל, קורא טביעות אצבע מאחור וסוללה בקיבולת 3,450 מיליאמפר/שעה.

כמו כל מכשיר בסדרת נקסוס, גם 6P מריץ את גרסת אנדרואיד החדשה והנקייה ביותר - מרשמלו 6.0, שהוצגה באביב האחרון וכוללת חידושים רבים, ביניהם יכולת לשאוב מידע מאפליקציות כדי להציג מידע רלוונטי מבלי שהמשתמש יצטרך לבצע חיפוש יזום. כמו כן מאפשרת הגרסה החדשה שליטה בהרשאות של האפליקציות השונות ותקשורת ישירה ביניהן, כך שקישור לפוסט בפייסבוק, לדוגמה, ייפתח תמיד באפליקציית פייסבוק ולא בדפדפן כפי שקורה היום.

"זו חותמת של גוגל שלוואווי יש את היכולות לייצר מכשיר לעולם המערבי ברמה הכי גבוהה", אומר קובי כליף, מנכ"ל אלפא טלקום, בשיחה עם NEXTER. "זו סטמפה שאומרת שהעידן הקוריאני נגמר - ואני חושב שגם הקוריאנים מבינים את זה. בסוף, המוח שייך לגוגל ולא משנה אם אתה שם אותו על מכשיר קוריאני או סיני".

הסמארטפונים של גוגל - Nexus 6P ו-Nexus 5X (צילום: גוגל)
היצרנית הסינית נבחר לייצר דווקא את הדגם היקר יותר. מכשירי הנקסוס של וואווי (מימין) ו-LG | צילום: גוגל

כליף מציין שוואווי הפכה ב-2015 ליצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם, עם מכירות של יותר מ-100 מיליון מכשירים. מצד שני, התפלגות המכירות היתה כ-65% בתוך סין והיתר מתחלק לכל שאר המדינות. עתה, עם מכשיר הנקסוס, מנסה החברה להתחזק בעולם המערבי ולהשתוות למכירות החברות הבינלאומיות גם במדינות ה"נחשבות".

"וואווי זו בחירה בדיוק כמו לבחור סמסונג או LG", אומר כליף, ומסביר שוואווי לא חושבת כרגע על תואר יצרנית הסלולר הגדולה בעולם: "מה שוואווי רוצה זה שברגע שאתה רוצה לבחור מכשיר סלולר תדע שוואווי זו אלטרנטיבה מצוינת מול כל היצרנים הגדולים. בחירה שפויה יותר שנותנת מענה לכל מוצר פרימיום אחר". בהמשך, הוא אומר, אולי תנסה וואווי להפוך לבחירה הראשונה ולא השנייה - כלומר, כזו שעושים לא בגלל המחיר הנמוך יותר מהמתחרים אלא בגלל האיכות של מכשירי וואווי בזכות עצמם.

מחירו של נקסוס 6P בישראל יתחיל מ-3,000 שקל לדגם הבסיס - מחיר גבוה יותר מזה בו החלה אלפא טלקום למכור את המכשיר הקודם של וואווי, Mate S, שתומחר ב-2,600 שקל. כליף מסביר שהתמחור של הנקסוס תלוי בין היתר בגוגל, ולכן הוא יקר יותר, והזכיר שהמכשירים המקבילים של סמסונג ו-LG עולים יותר.

לאחר שקיבלנו את המכשיר, אנחנו יכולים להגיד שהרושם הראשון שהוא מותיר הוא הגודל והגוף המתכתי, שמרגיש יוקרתי מאוד. בקרוב נפרסם את הסקירה המלאה.