אם עוד לא יצא לכם לצאת מהבית או מהמשרד ולגלות שממש מעליכם טס רחפן שנראה כאילו הוא עלול להתרסק עליכם כל רגע - בקרוב נראה שיהיה קשה מאוד להסותובב ברחוב בלי התחושה הזו. כך לפחות לפי התוכניות של אמזון, שהוציאה אתמול שני מסמכי עמדה המציעים עקרונות מסודרים שיהפכו את השמים ל"אוטוסטרדה" לכלי טיס זעירים. 

ענקית הקמעונות מציעה להגדיר שני מרחבי טיסה לרחפנים: גובה של עד 60 מטר מעל פני האדמה ייועד לרחפני-פנאי - כאלה שמוטסים על ידי אנשים באופן ידני, טסים יחסית לאט ומשמשים לצילום ; גובה של 60-120 מטר ייועד לרחפנים אווטונומיים; ובין גובה של 120 ל-150 מטר יוגדר מרחב אסור לטיסה, כדי ליצור מרחב ביטחון בין רחפנים למטוסים.

בגובה הנמוך אסור יהיה להטיס רחפנים למרחקים גדולים, אלא רק כל עוד הם בטווח הראייה של המפעיל שלהם, על מנת לאפשר לו לראות בעיניו את המרחב האווירי ולהימנע מהתנגשויות. בתחום הגבוה יותר יטוסו רק רחפנים מתוחכמים מאוד, שיצוידו בחיישנים למניעת התנגשויות וקישוריות אלחוטית, שתאפשר להם לדבר אחד עם השני ועם מערכת פיקוח ממוחשבת. כמו כן, כל כלי טיס אוטונומי יחויב לדווח על מסלול טיסתו המתוכנן בעת ההמראה, כדי שמערכת הפיקוח תוכל לנטר עומסים ולהעביר הנחיות בעת הצורך - כמו למשל הרחקה של רחפנים מאזור סערה.

התקנות שמציעה אמזון יכולות להוות בסיס לשירות המשלוחים האווירי שהיא רוצה להפעיל, Prime Air. לפני כשנה וחצי חשף מייסד ומנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, את העובדה שעבד על משלוחים מבוססי רחפנים רובוטיים, שיביאו מוצרים מהמחסנים לקונים בתוך חצי שעה. עד מהרה הסתבר שהשירות המתוכנן לא יוכל לפעול במצב הנוכחי, לאחר שהמנהל האמריקאי לבטיחות בתעופה הבהיר כי לא ייתכן שכל אחד יוכל להטיס רובוטים זעירים ללא פיקוח. בחודש אפריל האחרון הקל המנהל את ההגבלות לאחר שהסכים לשקול דרכים לאסדרת התחום.