מנכ"ל חברה אמריקאית המתמחה באופטימיזציה של פוסטים בלינקדאין מתמודד עם ביקורת, לאחר שפרסם סלפי שלו דומע כשדיווח על פיטורי עובדים בחברה שלו.

"זה יהיה הדבר הכי פגיע שאשתף אי פעם", כתב מנכ"ל HyperSocial, בריידן וואלק, בלינקדאין ביום שלישי. "בימים כמו היום, הלוואי והייתי בעל עסק שרק מונע על ידי הכסף ולא אכפת לו במי הוא פוגע בדרך. אבל אני לא. אני רק רוצה שאנשים יראו שלא כל מנכ"ל הוא קר לב, ולא אכפת לו כשהוא צריך לפטר אנשים. אני בטוח שיש עוד מאות ואלפי אחרים כמוני".

הפוסט של וולק הפך ויראלי במהירות וקיבל יותר מ-20 אלף לייקים תוך פחות מיממה. בין אלפי התגובות התפתח ויכוח סוער, כאשר חלק מהמגיבים התפעלו מהרגישות של המנכ"ל, אולם היו אחרים שכינו את הפוסט "דביק ומעצבן" ומתחו ביקורת על ההחלטה שלו להתמקד דווקא בו ובמצבו, בשעה שאנשים מאבדים את עבודתם.

כך מישהו כתב: "מה דעתך להשתמש ברשת שלך כדי לעזור לאותם עובדים למצוא משרות חדשות על ידי תיוגם, בניגוד להתבכיין על קבלת החלטות קשות כבוס ופרסום סלפי בוכה? זה אחד הפוסטים הכי מנותקים, שראיתי מזה זמן רב".

המנכ"ל מסר לאתר VICE כי החברה פיטרה שני עובדים ביום שלישי בערב. את אחד הפיטורים הוא ביצע בעצמו ואת השני שותפתו לעסקים, בזמן שהוא היה נוכח. לדברי וואלק, שני העובדים המפוטרים היו "נחמדים", והבטיחו לו שהם "יהיו בסדר".

כמה שעות לאחר מכן, וואלק החליט לפרסם פוסט בלינקדאין כדי להראות את הקשיים הרגשיים שאיתם מתמודדים מנכ"לים, כאשר הם נאלצים לפטר.

"פשוט ישבתי כאן ליד השולחן שלי, סתם בכיתי, אני מניח. החלטתי לפרסם את הפוסט כי לאחרונה בלינקדאין המנכ"לים ובעלי העסקים מוצגים כנוראים – מפטרים את העובדים שלהם, בזמן שהם מקבלים את הבית השלישי שלהם באיי בהאמה או בכל מקום אחר", הסביר וואלק ל-VICE.

"יש הרבה בעלי עסקים אחרים שמפטרים אנשים", המשיך. "וזה לא בגלל שהם מגדילים את הרווחים שלהם, אלא פשוט בגלל שזה מה שהעסק שלהם צריך. יש גם אנשים נורמליים שעומדים מאחורי פיטורים של רבים".

HyperSocial היא חברת שיווק המסייעת לחברות B2B בקמפיינים להגדלת מכירות ובהגברת המודעות למותג, ומתמקדת בעיקר ברשת לינקדאין. וואלק עצמו הוא משפיען בלינקדאין, שם צבר 28 אלף עוקבים.

בעקבות הביקורת השבוע, וואלק הודה שגם לדעתו התצלום קרינג'י, אך למרות כל תשומת הלב השלילית שקיבל, הוא שמח לראות שיזמים אחרים מגיבים ומעוניינים להעסיק את העובדים שפיטר.

"צחקתי על אנשים בפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית שפרסמו תמונות של עצמם בוכים. ואז עשיתי את זה", כתב לאחת התגובות שקיבל. "אין לי ספק שהפוסט הזה יכול להיות כלי שימושי כדי לשמור על העובדים האלה או לעזור להם למצוא תפקידים טובים יותר".