המהפכה בטלוויזיה הרב ערוצית יוצאת לדרך: ביום שני הקרוב תשיק סלקום במסיבת עיתונאים את שירות הטלוויזיה הרב ערוצית שלה. האסטרטגיה השיווקית של החברה צפויה להיות מתקפה נגד HOT ו-yes בגין המחיר הגבוה ועומס התכנים שכלל אינו נדרש לצרכן.

אין תמונה
רוב התכנים יוצעו ב-VOD, הצפייה תתאפשר מכל מכשיר. אילוסטרציה

במכתבים שהפיצה היום (ד') סלקום לעיתונאים, הוצגו המחירים שאותם דורשות חברות הכבלים והלוויין עבור השירותים השונים, בעוד הלקוחות, לפי סלקום, צופים בשישה ערוצים בלבד באופן קבוע. "מה זה אומר? שלקוחות הכבלים והלוויין משלמים 44 שקל על כל ערוץ שהם רואים", כתבו בסלקום. סלקום עצמה צפויה לגבות כ-100 שקל עבור השירות הבסיסי של הטלוויזיה הרב ערוצית.

עוד נכתב כי "75% מלקוחות הכבלים והלוויין לא מזמינים סרטים וסדרות בתשלום ב-VOD". בסלקום הציגו סקר שלפיו "67% חושבים שהמחיר עבור הזמנת סרטים וסדרות ב-VOD גבוה מדי".

בשלב זה, החברה לא חושפת מה יהיה כלול בשירות שהיא תציע, אך מהחוברות שאותן חילקה לעיתונאים ניתן להבין כי רוב התוכן יוצע במתכונת של VOD. סלקום הציגה מחקרים שלפיהם "הקהל עובר לצפות בזמן שלו". בחוברת נכתב: "האם מישהו עוד רואה תוכניות בזמן שהן משודרות?". עוד נראה כי סלקום תשיק שירות מקביל גם לצפייה באייפד ותכלול בתוכו שירותים חברתיים.

בכל הנוגע למחיר, כתבו בסלקום ש"המחיר מבלבל", משום שהוא "מורכב מגורמים רבים ומשתנה לפי התוכן", והוסיפו כי המחיר "אינו שקוף". לפי סלקום, "55% מלקוחות הכבלים והלוויין הם בני 34-20 ואינם יודעים כמה הם משלמים על חבילת התוכן שלהם".

החברה חישבה ומצאה כי מחיר עבור התקנה, ספורט ו-VOD ב-HOT הוא 342.90 שקל בחודש, ואילו ב-yes המחיר הוא 314.90 שקל. בסלקום שאלו: "למה לשלם כל כך הרבה ולראות כל כך מעט?".

מ-yes נמסר: "אנו מברכים על השקת המיזם האינטרנטי של סלקום. yes תמשיך להוביל את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל עם טכנולוגיה פורצת דרך ושירותי צפייה מתקדמים כמו yesGO, שירות הלקוחות המצטיין בארץ, סדרות חדשות מהטובות בעולם בשידור מקביל לארה"ב והפקות המקור זוכות הפרסים של החברה".

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: