גוגל wave (צילום: חדשות 2)
טעינו, אבל למדנו המון. גוגל Wave | צילום: חדשות 2

גוגל Wave, סגירת שירות קבוצות הדיון Deja News והתזמון של השקת שירות ג'ימייל - אלה שלוש הטעויות הגדולות ביותר של גוגל. כך לפחות חושבת מריסה מאייר, סגנית נשיא גוגל ואחת מעובדיה הראשונים של ענקית החיפוש. את הקביעה הנוקבת הזו היא אמרה במהלך ראיון שנתנה לאתר Digg. ההודאה הזו בטעויות שלהבה את אתרי החדשות הטכנולוגיים (כולל אותנו), שקפצו על המציאה ומיהרו לפרסם את תוכן הראיון בנימה עוקצנית משהו.

מאייר מציינת כי ההחלטה לסגור את שירות Wave היתה קשה, אך החברה למדה המון ממנו. את הסיבה לסגירת אתר הקבוצות Deja News מאייר לא פירטה. אולם, היא ציינה בראיון כי העובדה שלא היה מגנון המאפשר לשלוח הודעות לקבוצה או לדפדף בתכנים של הקבוצה היתה טעות, ואנחנו מעריכים כי זו הסיבה, יחד עם העובדה שגוגל לא צריכה להחזיק שני שירותים המספקים את היכולת לתקשר במבנה של קבוצה. שירות ה"קבוצות" הקיים מספק את הסחורה. לגבי מועד ההשקה של שירות הדואר ג'ימייל, מציינת מאייר כי הבחירה להשיק את השירות ב1 באפריל, יום המתיחות העולמי, הייתה טעות.

נקודה מעניינת היא כי מאייר נמנעה מלהתייחס בראיון לנושאים כואבים כמו האשמות שעלו נגד גוגל בחודשים האחרונים על כך שהיא אספה מידע פרטי של אזרחים במדינות אירופה, הפריצה שהתרחשה לשרתי ג'ימייל לפני מספר חודשים, וכן להסכם הפשרה שהושג אתמול בדבר הפגיעה בפרטיות הגולשים בשירות "באזז" של החברה.

על פניו נראה כי גוגל אמנם מודה בטעויות אבל רק באלו שהיא רוצה. את נושא הפרטיות של הגולשים מעדיפים מנהלים בכירים בגוגל דוגמת מאייר לטאטא בשלב זה מתחת לשטיח ולהגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט. לגוגל יש כסף ואם היא פוגעת בפרטיות שלנו, הגולשים, היא מעדיפה לשלם על זה, מאשר לדבר על זה. מצד שני אנחנו עדיין משתמשים בשירותים שלה, אז מי אנחנו שנתלונן. עבורנו גוגל היא ענקית החינם שמאפשרת לנו לעבוד ולהנות מבלי להוציא על כך אגורה, ותמורת זה אנחנו מוכנים להיות סבלניים לטעויות. כנראה שגם לחינם יש מחיר.