הלם - זו היתה התחושה בעולם הטכנולוגיה לפני יותר משנתיים, כשאוון שפיגל, מייסד ומנכ”ל סנאפצ’ט בן ה-23, דחה הצעה להימכר לפייסבוק תמורת כ-3 מיליארד דולר; מאז נדמה שפייסבוק עושה הכל, אבל הכל, כדי להיות סנאפצ’ט. עכשיו היא מציגה יכולות חדשות לצילום וידאו, שדומות מאוד לאלו של סנאפצ’ט.

פילטרים חיים בווידאו בפייסבוק
דוגמה לפילטר וידאו בפייסבוק

העדכון החדש, שעדיין לא זמין בכל העולם, גורם לאפליקציה של פייסבוק להיפתח עם המצלמה פועלת, בדיוק כמו סנאפצ’ט. פיד הוידאו של המצלמה יופיע מעל שדה עדכון הסטטוס, ואם תרצו תוכלו פשוט ללחוץ על הוידאו ולהתחיל לצלם את עצמכם ולהעלות קטע וידאו קצר או תמונה. כמובן שאף סלפי לא יהיה מושלם בלי קצת אפקטים ופילטרים, אותם תוכלו להוסיף בזמן אמת. הפילטרים החדשים הם למעשה היישום הראשון של הטכנולוגיה של MSQRD, אותה רכשה פייסבוק בתחילת השנה כדי להתחרות בפילטרי הווידאו החיים של סנאפצ'ט.

עוד ב-Geektime:
האם אתם מכירים את כל הישראליות שעשו אקזיט?
ציירי לך בקבוק. בתלת-ממד

כרגע, העדכון זמין רק בקנדה ובברזיל, אבל לדברי החברה, בקרוב הוא יהיה זמין בכל העולם, הן באנדרואיד והן ב-iOS.

כל מי שעוקב אחרי ההתנהלות של פייסבוק בשנתיים האחרונות לא יופתע מהעדכון, שכל מטרתו היא לגרום למשתמשים לשתף יותר תמונות ובעיקר וידאו - הכיוון העיקרי אליו מושכת פייסבוק. רק לפני שבועיים אמר מארק צוקרברג, מייסד ומנכ”ל פייסבוק, כי “אנחנו מאוד מרוצים מההתקדמות שלנו בווידאו ואנחנו מתקדמים לעולם שבו הוידאו הוא הליבה של כל השירותים שלנו”. במסגרת מאמציה להשתלט על התחום, הסירה פייסבוק כפפות וניצבה ראש בראש מול יוטיוב עם וידאו בניגון אוטומטי, אפשרות לשיתוף ולהטמעה של סרטונים באתרים חיצוניים והענקת חשיפה גבוהה יותר לסרטונים שמועלים לפייסבוק, מאשר כאלה שבאים מיוטיוב.

אולם פייסבוק מנסה לנגוס בקהל המטרה של סנאפצ’ט לא רק באפליקציה הראשית שלה: בשבוע שעבר הושקה באפליקציית אינסטגרם אפשרות חדשה בשם Stories, שמעתיקה בלי בושה את זו בעלת אותו שם של סנאפצ’ט. פייסבוק התעצלה אפילו לחשוב על שם חדש. כך מקווה פייסבוק לבלום צניחה של 21 אחוזים בשיתופים האישיים של המשתמשים, זאת בזמן שסנאפצ’ט נהנית מצמיחה מואצת בעיקר בקרב קהל יעד צעיר יותר.

הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime