אופניים חשמליים של Lime (צילום: באדיבות Lime)
אופניים חשמליים של Lime | צילום: באדיבות Lime

Lime, חברת המיקרו-מוביליטי הגדולה בעולם, הודיעה כי היא משיקה בארץ צי אופניים חשמליים שיתופיים לאחר פיילוט מוצלח שערכה בגוש דן ב-2021. זאת, בנוסף לקורקינטים השיתופיים שהיא מציעה היום.

לדברי החברה, השקה זו מהווה חלק ממהלך עולמי, הכולל כ-50 ערים ברחבי צפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד וישראל, בהיקף השקעה של כ-50 מיליון דולר. השימוש באופניים חשמליים מאפשר מעבר בין ערים והגדלת טווח הניידות ומרחקי התנועה.

ב-Lime מציינים כי תל אביב זו העיר השנייה בעולם בהיקף השימוש בקורקינטים חשמליים מדי יום, אחרי פריז שנמצאת במקום הראשון. בחברה צופים כי נתון זה יישמר גם בפלח האופניים החשמליים. מדובר בנתון משמעותי ויוצא דופן לאור העובדה שחלק מן השווקים גדולים בהרבה בשטחם ובגודל האוכלוסייה בהשוואה לישראל.

על פי ניתוח דפוסי התנהגות הרוכבים בפיילוט האופניים החשמליים שהתקיים בישראל, כמחצית מהרכיבות משמשות להגעה אל וממקומות העבודה, כ-30% להגעה אל ומתחנות תחבורה ציבורית והיתר למעבר בין ערים. בחברה צופים כי בכל כלי מסוג אופניים חשמליים של החברה ייעשו מעל 5 שימושים ביום וכי השימוש הממוצע בהם ינוע בין 2.5-3.5 ק"מ.

אופניים חשמליים של Lime (צילום: באדיבות Lime)
אופניים חשמליים של Lime | צילום: באדיבות Lime

צי האופניים החשמליים של Lime יוצב בימים הקרובים בערים תל אביב, גבעתיים ופתח תקווה ויצטרף לצי הקורקינטים החשמליים של החברה שכבר פועל ברחבי ערים אלה. בהמשך צפוי השירות להתרחב לערים מרכזיות נוספות בישראל. המחירים יעמדו על 6 שקלים לפתיחת נעילה ו-80 אגורות לדקת רכיבה.

"הביקושים לפתרונות ניידות קלים וזולים נמצאים בשיא של כל הזמנים, הן בשל עליית מחירי הדלק והן בשל השאיפה של קהל היעד שלנו לאורח חיים בר קיימא ואקטיבי יותר. על כן, השקה זו היא בשורה של ממש לרוכב הישראלי, שיוכל מעתה ליהנות מהשירות והטכנולוגיה המתקדמת והבטוחה של Lime גם באמצעות האופניים החשמליים שלנו. בכוונתנו להגדיל את מספר האופניים לאזורים נוספים, ואנו קוראים לעיריות נוספות להצטרף למהפכת המיקרו מוביליטי", מסר איתי ראב"ד, מנכ"ל Lime ישראל.

האופניים החשמליים שמשיקה Lime בישראל מעוצבות כמו הקורקינט בצבעי ירוק ולבן, וכוללים מנוע 250W עם עוצמת טיפוס עליות משופרת וגיר אוטומטי, שלא מצריך העברת הילוכים. כמו כן, הם מצוידים במתקן קסדה חכם, מעמד לטלפון, סלסלה לנשיאת חפצים אישיים וסוללה מתחלפת, המאפשרת להחליף את הסוללות של האופניים החשמליים באלו של הקורקינטים החשמליים ובכך לחסוך ערוץ תפעול שונה בין הכלים. האופניים יגיעו למהירות מרבית של 25 קמ"ש ולסוללה טווח נסיעה יעיל של כ-40 קילומטרים. 

יוזכר, כי בקיץ האחרון החלו לפעול שתי חברות קורקינטים חשמליים נוספות בתל אביב - דוט וטיר, וכיום פרוסות שם 5 חברות בסך הכול. האם הן צפויות ללכת בעקבות ליים ולהוסיף גם אופניים חשמליים?