נועם שקד הדיילת שהפכה להייטקיסטית (צילום: באדיבות המצולם)
נועם שקד הדיילת שהפכה להייטקיסטית | צילום: באדיבות המצולם

החיים של כולנו השתנו בעקבות הקורונה, שני תחומים הושפעו במיוחד מהסגרים: ההייטק ועולם התיירות. לא מעט אנשים עשו הסבה לתחום היוקרתי, ולעומת זאת אנשי התיירות נאלצו להשאר ללא עבודה או להסתגל למציאות החדשה. אחת מהם היא נועם שקד, דיילת לשעבר בת 35 מתל אביב. היא עבדה בתור דיילת אוויר במשך 10 שנים, עד שהגיעה הקורונה והקלפים נטרפו.

שקד נאלצה לרדת לקרקע, פיזית ונפשית, כאשר אורח החיים שלה השתנה מקצה לקצה. היא הייתה פתאום זמינה לחברים, משפחה, לעולם ובעיקר להזדמנויות חדשות.

"תמיד רציתי להיכנס לעולם 'ההייטק', אבל עבורי זה היה נשמע מעיין קליקה סגורה כזו, שאי אפשר לפרוץ אותה. חשבתי ששינוי קריירה אחרי גיל 30 זה חסר סיכוי. היו לי הרבה מחשבות בראש, כמו 'את לא יכולה', 'מאוחר מדי', 'הרכבת נסעה, לא ירדת בזמן'. זה היה נשמע כמו פנטזיה", סיפרה שקד ל-mako.

דווקא באחת הטיסות האחרונות שלה, היא פגשה באחד מהנוסעים הקבועים שלה שהציע לה לבוא לעבוד איתו בסטראטאפ שלה, ממש כמו סיפור מהאגדות. "הוא סיפר לי שהוא מנכ"ל בסטארטאפ בתחום ה-smart mobility ומחפש מועמדים לתפקידי פיתוח עסקי. אני כמובן שאלתי את עצמי - 'למה? למה הוא פונה אלי? מה אני כבר יכולה להביא לשולחן?', והמשכתי בהתלבטות. נשארתי במקום המוכר. אבל הקורונה שינתה את חוקי המשחק, וגם הפיחה בי את רצון לשנות ולהמציא את עצמי מחדש. החלטתי, שאם מישהו הושיט לי את היד והציע הזדמנות - זו ההזדמנות שלי לקחת אותה".

אז איך המצאת את עצמך מחדש?

"הבנתי את חוזקת ה-soft skills שלי. ה'כישורים רכים' שלי - היכולת לתווך בין אנשים, ההבנה של האנשים שמולך, החמלה, ניהול השיחה, ההתעמקות בסיטאוציה הבינאישית, החתירה למגע כדי לפענח מה מניע אותם ואיך אפשר לעזור להם להגיע לשם - כל התכונות האלה, שרכשתי בזמן הטיסות.

מאז אותה חברת סטארטאפ בה התחלתי, כבר הספקתי לגדול ולצמוח. אחרי תקופה במקום הקודם, החלטתי שזה הזמן שלי להתקדם הלאה, וממש לאחרונה התקבלתי לעבודה בחברת Lightrun, שפיתחה פלטפורמה ייעודית למפתחים, שם אני עוסקת בפיתוח עסקי".

מה זו הקהילה שאת מנהלת? האם היא עזרה לך בקבלה להייטק?

"כחלק מהמסע שלי חיפשתי מקומות בהם אוכל להעשיר את עצמי, ללמוד, ולקבל כלים להצליח בפיתוח עסקי. הרבה מהידע שצברתי קיבלתי מקבוצות פייסבוק ייעודיות, בהן הפכתי להיות מאוד פעילה. אפילו נכנסתי כמנהלת בקהילת Women in Bizdev, קהילה של 2,700 נשים העוסקות בפיתוח עסקי, שיווק, מכירות ועוד. כאשר מטרת הקבוצה היא לייצר מרחב שיתופי ומקצועי להתייעץ, לשאול שאלות, לשתף מניסיון אישי, ללמוד מנשים אחרות בתחום. כאשר נכנסתי לניהול הקהילה, נוצר בי הצורך ללמוד אף יותר בכדי להביא ערך לנשים נוספות".

נועם שקד הדיילת שהפכה להייטקיסטית (צילום: באדיבות המצולם)
נועם שקד הדיילת שהפכה להייטקיסטית | צילום: באדיבות המצולם

אז איך חיפשת עבודה אחרי הניסיון הראשוני בסטארטאפ?

"תהליך חיפוש העבודה היה יחסית קצר, מכיוון שהשתמשתי ברשת האנשים והקשרים שיצרתי. כחלק מהלמידה שעשיתי, התחלתי ללכת להמון מיטאפים מקצועיים בנושאים הרלוונטים לתפקיד שלי, התחלתי להכיר את האנשים בתוך האקוסיסטם, ויצרתי רשת אנשים והפצתי את הבשורה שאני מחפשת באופן אקטיבי.

כחלק מהחיפוש הנוכחי שלי חיפשתי להכניס את האלמנט הטכני. לכן, כאשר חיפשתי את האתגר הבא שלי בהייטק התמקדתי בחיפוש אחרי חברות טכנולוגית מהשורה הראשונה. כחלק מכניסתי לתפקיד ב-Lightrun, ישבתי עם מפתחים שעות על גבי שעות ללמוד את הצד הטכני במוצר".

האם העבודה בהייטק עמדה בציפיות?

"בהחלט. העבודה מאתגרת עם המון מקומות לצמוח ולהתפתח. ישנם תחומים רבים ותפקידים רבים לא טכנולוגיים ולכן האפשרויות מאוד רחבות, גם מבחינת אפיקי הקידום. כמו כן אני יכולה להגיד שההון האנושי שיצא לי להכיר איכותי מאוד, אך גם מגוון".